Zapytaj lekarza

1 , 0 1 0 , 3 3 5

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Przypadkowe odkrycie na temat właściwości dzikiej róży

Dr Anna Brinken Dietetyk, Szczecin
76 poziom zaufania

Witam, rozumiem, że boryka się Pani z obrzękami. Przyczyną może być zaburzona równowaga w gospodarce wodno- mineralnej i zakłócona praca nadnerczy- ich nadaktywność powiązana ze stresem. Sód zatrzymuje wodę, potas odwadnia. Te dwa pierwiastki mają wpływ na ciśnienie tętnicze. Być może brakuje Pani potasu. Dzieje się tak wówczas, gdy jesteśmy przewlekle zestresowani. Wtedy potrzebujemy więcej magnezu. Jeśli go nie dostarczymy, to jego niedobór pociągnie za sobą utratę potasu. Inna sytuacja, to aktywność sportowa. Wraz z potem ucieka głównie potas i sód. Sód łatwo uzupełnić solą, potas już trudniej. Proponuję spróbować suplementację magnezu z potasem w relacji 1/3. Proszę zacząć od mniejszej dawki. Jeśli poczuje się Pani lepiej, tzn. że to jest to. Środki moczopędne prowadzą do utraty nie tylko wody, ale i minerałów. Długotrwałe ich stosowanie może pogłębić m.in. niedobory potasu nasilając obrzęki..

Dieta powinna być bogata w pokarmy zawierające więcej potasu: pomidory, ziemniaki, banany, orzechy, nasiona roślin strączkowych, nać pietruszki, rzepa, szczypiorek, daktyle, sól kłodawska. Bogate w magnez: zielone warzywa liściaste, takie jak szpinak, są jego najlepszym źródłem ze względu na magnez zawarty w cząsteczce chlorofilu; Warzywa strączkowe (fasola i groszek); owoce: banany, figi; orzechy i ziarna słonecznika, dyni itp.; kasza gryczana, jaglana oraz pieczywo z pełnoziarnistej mąki.
Podsumowując, dieta powinna być urozmaicona, aby dostarczyć wszystkie potrzebne składniki.

Jeśli to wszystko nie pomoże, dobrze jest zrobić dokładną diagnostykę. Namawiam na wykonanie analizy pierwiastkowej włosów. Zajmuję się tym we współpracy z Instytutem Naukowym. Wielu osobom pomogłam rozwikłać zagadkę ich złego samopoczucia lub przyczynę choroby. Pozdrawiam serdecznie i życzę szybkiego powrotu do zdrowia.

Dietetyk z ponad 20-letnim doświadczeniem. Prowadzi Gabinet Dietetyczny SanusDiet.
umów wizytę 0

Witam Panią,
Zalecam picie dużej ilości czystej wody ok 1,5-2l/dzień. Jest to bardzo ważne, aby odpowiednio nawodnić organizm. Pewne ilości płynów organizm wytwarza sam z trawienia produktów spożywczych, jednak te ilości są zbyt małe i organizm płynów domaga się od nas. Jeżeli pijemy zbyt mało to organizm zaczyna robić zapasy, rezerwę i wodę zatrzymuje. Tak najprościej to wytłumaczyć. Zatrzymane płyny metaboliczne powodują, że puchniemy, czujemy obrzęki nóg, rąk czy twarzy a waga rośnie.
Zatrzymanie wody w organizmie powoduje również kawa(kofeina), czarna herbata(teina), sól i alkohol. Dodatkowo zalecam picie ziół typu: pokrzywa, koper włoski, rumianek, mięta itp które oczyszczą Pani organizm. Rano na czczo (o ile nie podrażnia to Pani przewodu pokarmowego) warto wypić szklankę wody z sokiem z cytryny, ponieważ działa detoksykująco i poprawia przemianę materii.
Ważne jest również aby w Pani codziennym jadłospisie była zdrowa żywność, jak najmniej przetworzona. Proszę wybierać produkty naturalne o jak najkrótszym składzie.
Codzienna dieta powinna być zbilansowana i dostarczać wszystkich składników niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu.
W razie dodatkowych pytań lub zainteresowania prawidłowo dobraną dietą zapraszam na konsultację lub zachęcam do kontaktu
tel. 506225670 lub joanna.wasiluk@o2.pl
Pozdrawiam
Mgr Joanna Wasiluk
Dietetyk

Specjalista w zakresie dietetyki.
umów wizytę 0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety