Zapytaj lekarza

1 , 0 2 7 , 7 8 7

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Jak radzić sobie z objawami nerwicy lękowej w wieku 27 lat?

Mam stwierdzona nerwice lekowa. Ostatnio dostalam na nia fevarin. Biore ten lek drugi tydzien a objawy w tym czasie sie nasilily. Najpierw mialam przeokropne mdlosci potem zawroty glowy a teraz nasilily sie leki, niepokoj. Wspomagam sie hydroksyzyna i afobamem. Mam pytanie. Czy te skutki uboczne mina po jakims czasie? I jak dlugim? I jakie jest zadanie fluwoksaminy? Ma aktywizowac czy uspokajac?
KOBIETA, 27 LAT ponad rok temu

Rozpoznanie nerwicy

Nie jestem lekarzem, więc nie wypowiem się co do szczegółów działania i skutków ubocznych leków (choć z tego co wiem afobam jest lekiem uzależniającym, więc powinien być b.rozsądnie przyjmowany). Nie do końca zrozumiałam z Pani wypowiedzi czy te wymienione objawy interpretuje Pani jako skutki uboczne leku czy one pojawiły się już wcześniej jako objawy "nerwicowe". Wydaje mi się ważne oprócz farmakoterapii zajęcie się emocjami i psychiką, porozmawianie z terapeutą lub psychologiem, skorzystanie z pomocy specjalistycznej. Pozdrawiam i życzę powodzenia.

0
Mgr Hanna Markiewicz
Mgr Hanna Markiewicz Psycholog

Witam Panią, Organizm różnie reaguje na wprowadzenie nowego leku. Każdy lek może wywołać działania uboczne, co w dużej mierze zależy też od wrażliwości osobniczej pacjenta. W przypadku zażywania fevarinu również należy liczyć się ze skutkami ubocznymi. Kwestię działania i skutków ubocznych stosowanych leków powinna Pani skonsultować z lekarzem prowadzącym. To on zna Pani organizm, historię Pani choroby i posiada stosowną wiedzę na temat przepisywanych leków. Warto jednak zastanowić się też nad wprowadzeniem psychoterapii w proces leczenia. Leczenie farmakologiczne, tzn. środki uspokajające, obniżające napięcie, czasem antydepresanty o dodatkowym działaniu tłumiącym lęk sprawiają, że lęki i inne dolegliwości stają się łatwiejsze do zniesienia, ale nie leczą zaburzeń lękowych. Aby skutecznie i bezpiecznie wyleczyć zaburzenia lękowe należy dotrzeć do źródła problemu i na tej podstawie opracować właściwą metodę terapii. Zachęcam Panią do podjęcia psychoterapii. Terapeuta pomoże Pani uporać się zarówno z objawami jak i przyczynami zaburzeń nerwicowych oraz ich konsekwencjami, dzięki czemu odzyska Pani spokój, równowagę wewnętrzną i radość życia. Gdyby chciała Pani porozmawiać ze mną o problemie, to zapraszam do kontaktu. Istnieje możliwość konsultacji online, np. za pośrednictwem komunikatora Skype. Pozdrawiam serdecznie

Hanna Markiewicz, psycholog, konsultacje@psycholog24online.pl http://psycholog24online.pl

redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy