Zapytaj lekarza

1 , 0 2 1 , 3 1 7

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Jak rozpocząć odchudzanie w wieku 14 lat?

Mam 14 lat, przy wzroście 165 cm ważę 80 kg. Wiem, że to bardzo dużo i chcę schudnąć. Jeśli ćwiczę to jedynie na w-fie. Nigdy nie próbowałam się odchudzać, więc nie wiem jak się za to zabrać i proszę o pomoc. Chciałabym sie dowiedzieć jak powinnam się za to zabrać, jak się odżywiać i jakie wykonywać ćwiczenia. Chciałabym się również dowiedzieć, w jakim czasie schudłabym do 60, a nawet do 50 kg. Z góry bardzo dziękuje za pomoc.
KOBIETA, 14 LAT ponad rok temu

Od czego zależy indeks glikemiczny potraw?

Indeks glikemiczny to poziom glukozy, jaki pozostaje we krwi poz spożyciu posiłku. Informacja o IG potraw jest bardzo istotna dla osób odchudzających się oraz cukrzyków.

Roma Wojtewicz Dietetyk, Poznań
76 poziom zaufania

Witam Zalecane tempo odchudzania to 0,5kg/tydzień. Zbyt intensywny spadek masy ciała jest niebezpieczny dla zdrowia, prowadzi do niedoborów pokarmowych, a często również do efektu jo-jo. Aby unormować masę ciała warto wprowadzić zdrowy styl życia: 1) Regularnie spożywać posiłki - 5 razy dziennie, w mniejszej ilości, średnio co 4 godziny. W ten sposób organizm reguluje metabolizm i nie magazynuje składników "na zapas", co zapobiega odkładaniu się tkanki tłuszczowej 2) Urozmaicić dietę- jadłospis powinien składać się z produktów zbożowych (najlepiej pełnoziarnistych, które zawierają wiele cennych składników mineralnych oraz duże ilości błonnika), białka zwierzęcego (ryby, chude mięso, jaja, produkty mleczne) i tłuszczu bogatego w nienasycone kwasy tłuszczowe (olej rzepakowy, słonecznikowy, sojowy, oliwa z oliwek- dodawane na surowo do dań i sałatek), a także ze świeżych warzyw i owoców. 3) Zastosować wskazaną obróbkę technologiczną - gotowanie na parze, gotowanie w niewielkiej ilości wody, pieczenie w folii 4) Wykluczyć z diety słodycze, słone przekąski, napoje dosładzane, żywność przetworzoną i typu fast food Jednocześnie bardzo ważna jest aktywność fizyczna. Warto realizować ją każdego dnia, rozpoczynając od 15 minutowych ćwiczeń i codziennie zwiększając ich długość. Może to być też dowolny sport.

0

Witam Najważniejsze to wprowadzenie zdrowych nawyków żywieniowych- musisz zacząć jeść regularnie 5 posiłków,stosowanie urozmaiconej diety, bogatej w warzywa i owoce, produkty zbożowe najlepiej z pełnego ziarna, produkty mleczne, mięso i ryby. Słodycze powinny być unikane i zastępowane zdrowszymi deserami np. sałatki owocowe, koktajle mleczne, jednak ich sporadyczne spożycie w niewielkiej ilości nie zaszkodzi,jeść jak najczęściej potrawy gotowane na parze, pieczone w folii lub na grillu.Pamiętaj o wodzie,pij od sześciu do ośmiu szklanek wody dziennie. Najzdrowiej jest chudnąć od 0,5-1 kg na tydzień. Pozdrawiam Moniaka Konieczna .

Dyplomowany dietetyk. Przyjmuje w Poradni Dietetycznej w Grodkowie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy