Zapytaj lekarza

1 , 0 2 1 , 1 5 3

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Jak schudnąć 18 kg po ciąży?

witam po ciąży jeszcze nie schudłam przy wzroście 164 ważę 78 kg mam 21lat mąż mi mówi że jestem za gruba i przestaje na mnie patrzeć inaczej jak powinien jest mi smutno załamałam się nie stosowałam dotąd diet proszę pomóżcie !!! ;;;; chce ważyć 60 kg to moja wymażona waga
KOBIETA, 21 LAT ponad rok temu

Zanim zaczniesz odchudzanie

Nadejście wiosny i zbliżające się lato stają się motywacją wielu osób do zrzucania nadprogramowych kilogramów. Baszar El-Helou z Pracowni dietetycznej WANILIA, opowiada o tym, jakie kroki należy podjąć, by odchudzanie nie wyrządziło naszemu organizmowi negatywnych symptomów.

Roma Wojtewicz Dietetyk, Poznań
76 poziom zaufania

Witam Powrót do formy po przebytej ciąży wymaga cierpliwości i wytrwałości. Przede wszystkim wskazane jest włączenie regularnej aktywności fizycznej. Codzienny sport, a zwłaszcza ćwiczenia ukierunkowane na modelowanie partii ciała, pomogą zredukować nadmiar tkanki tłuszczowej. Warto zacząć od 20 min. każdego dnia i stopniowo zwiększać intensywność. W kwestii diety niewskazane jest znaczące ograniczenie kaloryczności. codzienny jadłospis powinien natomiast opierać się na zasadach zdrowego odżywiania. Wskazane jest aby: 1) Spożywać posiłki regularnie, w ilości 5 dziennie, w odstępach co około 4 godziny 2) Unikać żywności przetworzonej (gotowych dań dostępnych w sklepach, żywności typu fast food, konserw mięsnych itp.), słodyczy (w tym także napojów słodzonych) oraz tłustych przekąsek - chipsów, krakersów, paluszków,prażynek itp. 3) Spośród rodzajów obróbki kulinarnej stosować gotowanie w wodzie, gotowanie na parze, pieczenie w folii, unikać natomiast smażenia, zwłaszcza na głębokim tłuszczu 4) Spożywać codziennie świeże warzywa i owoce 5) Wybierać pełnoziarniste produkty zbożowe - ciemne pieczywo, kasze, brązowy ryż, płatki owsiane, makaron razowy 6) Unikać tłustych potraw, tłustych mięs i wędlin, podrobów itp. Wprowadzenie takiego trybu życia wspomoże stopniową utratę masy ciała. Nie będzie to efekt natychmiastowy, ale na pewno bardziej trwały niż w przypadku proponowanych w internecie diet alternatywnych i co najważniejsze zdrowy. Życzę powodzenia

0

Witam. Nie napisała Pani czy karmi Pani piersią, czy też nie, a od tego zależy czy możemy stosować dietę ograniczającą kalorie. Jeśli karmi Pani naturalnie (piersią) w tym momencie najważniejsze jest to, aby Pani dieta była pełnowartościowa i dostarczała niezbędnych składników odżywczych zarówno dziecku jak i Pani. Dlatego nie ma mowy o stosowaniu diet niskokalorycznych i odchudzaniu się w ten sposób. Waga sprzed ciąży często wraca bez zbędnego wysiłku, jeśli tylko dieta nie jest bogata w słodycze i tłuste produkty. Jednym słowem zdrowa, zbilansowana dieta, karmienie piersią plus odpowiednio częsta aktywność fizyczna przyniosą pożądany efekt. Każdy organizm jest inny i jednym zajmuje to więcej czasu innym mniej. Warto pamiętać o jego odpowiednim nawodnieniu, ponieważ paradoksalnie podczas gdy nasz organizm jest odwodniony zwiększa się tendencja do zatrzymywania wody w naszym ciele, co znacznie pogarsza wygląd skóry i zwiększa kilogramy na wadze. Dodatkowo woda przyspiesza metabolizm i oczyszcza nasz organizm z „toksyn”. Codziennie należy pić około 1,5-2 l wody/herbaty owocowej/zielonej/białej). Smak czystej wody można wzbogacić sokiem z cytryny i kilkoma listkami świeżej mięty. Należy unikać słodyczy i słonych czy tłustych przekąsek oraz gotowych dań. Powinna Pani jeść regularnie – co około 3 godziny, 5 posiłków dziennie. Z dzieckiem może być się trudno zorganizować, dlatego nigdy nie należy czekać, aż dopadnie Panią tzw. wilczy głód i zawsze mieć koła awaryjne w postaci owoców świeżych i suszonych, jogurtów naturalnych, pokrojonych warzyw czy orzechów. Regularne jedzenie powoli pobudzić do pracy metabolizm, a organizm szybciej będzie spalał tkankę tłuszczową. Dodatkowo dziecku nie zabraknie wartościowego pokarmu. Proszę również poczytać o diecie kobiet karmiących http://portal.abczdrowie.pl/dieta-karmiacej-mamy i regularnie ćwiczyć, a przynajmniej codziennie spacerować. Pozdrawiam i życzę powodzenia.

Dietetyk w poradni dietetycznej JeszFresh w Warszawie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy