Zapytaj lekarza

1 , 0 1 5 , 0 3 2

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Jak schudnąć 20-25 kg w 6 miesięcy?

Witam. Chciałabym schudnąć 20-25 kg w ciagu pół roku. Mam 21 lat, wzrost 172cm i ważę 85 kg. Głównie chodzi o utratę tkanki tłuszczowej z bioder, ale rownież równomiernie z brzucha, pleców itd. (mam dużą rozbieżność między górą, a dołem - bluzki noszę w rozmiarze 38-40, natomiast spodnie 44-46). Nie mam jakiś oporów do ćwiczeń, czasami tylko trudno mi się zmotywować. Nie wiem jaką dobrać dietę, jakie ćwiczenia wykonywać, żeby widzieć jakieś efekty. Głównie przybieram na wadze z powodu stresu (w klasie maturalnej przytyłam 10 kg), a w tym roku mam obronę na studiach i już zaczynam się obawiać. Proszę o poradę. Pozdrawiam ;)
, 21 LAT ponad rok temu

Witam!

Redukcja masy ciała powinna zająć Ci około 6 miesięcy. Efekt zależy od tego, jak bardzo będziesz trzymała się diety. Na pewno nie powinnaś stosować diet odchudzających o kaloryczności mniejszej niż 1400 kcal. Dodatkowo dobrze, gdybyś codziennie znalazła ok. 30 minut na ćwiczenia. Najlepiej, jeśli wykupisz karnet w fitness klubie i będziesz uczęszczała na zajęcia aerobiku co najmniej 2-3 razy w tygodniu. Pozwoli Ci to na spalenie dodatko 1000-1500 kcal tygodniowo (po miesiącu daje to redukcję 1-1,5 kg). Częstość teningów i ich czas wydłużaj systematycznie (jeśli do tej pory nie ćwiczyłaś). Przykładowe ćwiczenia znajdziesz na abccwiczenia.pl.

Jeśli jesteś permanentnie zmęczona i zestresowana warto zwiększyć ilość produktów obfitujących w magnez (np. zamienić białe pieczywo na pieczywo z ziarnami, podjadać od czasu do czasu orzechy). Możesz też stosować suplementy magnezu (o ile nie ma ku temu przeciwwskazań). Warto skonsultować się z lekarzem.

Musisz się kierować zasadami:

  1. mięso, nabiał - odtłuszczone;
  2. napoje - bez dodatku cukru;
  3. warzywa - bez ograniczeń;
  4. owoce - z ograniczeniem do 1 porcji dziennie ( w diecie odchudzającej);
  5. tłuszcze - jeśli margaryny, to typu "light", unikamy smażenia, oleje i oliwę dodajemy jako dodatek (niewielki) do sałatek i surówek;
  6. węglowodany - złożone, czyli zawarte w pieczywie pełnoziarnistym, ciemnym, w razowym makaronie, brązowym ryżu i gruboziarnistych kaszach; należy natomiast unikać węglowodanów prostych, które występują w: białym pieczywie, chipsach, łakociach, fast foodach;
  7. wyeliminować należy: cukier dodawany do kawy i herbaty, kolorowe, słodzone napoje gazowane i soki z dodatkiem cukru, tłuste wędliny, serki topione, serki typu fromage, feta, sery żółte, tłuste, zawiesiste zupy (śmietanę można zastąpić np. jogurtem 0%), tłuste placki, kotlety, kluski, ciasta, ciasteczka, fast foody, smażone potrawy (zwłaszcza w panierce, która chłonie tłuszcz jak gąbka).

    Optymalna ilość posiłków to 4-5 dziennie.

    Napadom głodu zapobiegniesz:

    • zwiększając spożycie pełnoziarnistych produktów zbożowych (razowego pieczywa, gruboziarnistych kasz, brązowego ryżu),
    • ograniczając spożycie węglowodanów prostych, łatwoprzyswajalnych: cukru, miodu, czekolad, łakoci, białego pieczywa, płatków śniadaniowych z dodatkiem cukru/słodu jęczmiennego,
    • dbając o równe odstępy czasowe między posiłkami.

      Pozdrawiam

       

Dietetyk, autorka wielu tekstów dotyczących problematyki odchudzania i zdrowego żywienia.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety