Zapytaj lekarza

1 , 0 2 7 , 8 1 9

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Jak schudnąć i uformować ciało?

Witam. Mam 18 lat, ważę 66 kg i mierzę 165. Moim problemem jest waga. Chciałabym schudnąć do wakacji do odpowiedniej diety do mojego wieku i wzrostu jednak nie mam pojęcia jak to zrobić. Chciałam zrzucić także zbędny tłuszcz z boczków brzucha oraz ud. Nie mam problemów z talią czy ramionami, odwiecznym problemem zawsze były ubite uda i nadmiar tkanki tłuszczowej. Robiłam już chyba wszystko.. Szukałam ćwiczeń na internecie, próbowałam przez kilka miesięcy się do nich stosować ale nic mi to nie dało. Stosowałam różne diety, nie które dawały efekt, ale po kilku miesiącach było widać że przytyłam (efekt jojo). Przed świętami nie było tak źle, ale teraz czuje się koszmarnie źle. Jadę we wakacje nad morze i chciałabym dobrze wyglądać w stroju kąpielowym. POMÓŻCIE. Prosiłabym o wysyłanie rad na mój mail - redsky93@onet.pl - byłabym bardzo wdzięczna za pomoc.
18 LAT ponad rok temu

Dieta śródziemnomorska

Witam,


Przede wszystkim Twoja masa ciała wskazuje na lekką nadwagę, dlatego nie powinnaś się aż tak przejmować. Proponuję zastosować dietę opartą o zdrowe nawyki żywieniowe. Prawidłowa dieta powinna dostarczać wszystkich niezbędnych składników odżywczych oraz odpowiedniej ilości energii. Niekiedy wystarczy wyeliminować kilka produktów spożywczych oraz przestać popełniać błędy żywieniowe.

Każdego dnia powinniśmy jeść 4-5 posiłków, co 2-3 godziny. Wydaje się to dużo, jednak badania wykazały, że jedząc 2-3 posiłki dziennie spożywasz znacznie więcej kalorii, a w jednym posiłku możesz nawet dostarczyć 70% dziennej racji pokarmowej. W tym momencie organizm nie jest w stanie poradzić sobie z tak dużą ilością pożywienia i nie przyswaja składników odżywczych tylko zamienia je w tłuszcz. Warto więc sięgać po pożywienie częściej, ale w mniejszych ilościach.
Posiłki powinny być lekkie i małe objętościowo. Śniadanie powinno być głównym i najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia.

Proszę pamiętać również o unikaniu tzw. bomb kalorycznych- produktów typu fast-food, słonych przekąsek, chipsów, tłustych mięs i serów, słodkich i gazowanych napojów oraz słodyczy. Wybieraj zdrowe, świeże i pełnoziarniste produkty, a także zwiększyć spożycie warzyw i ryb.

Więcej informacji znajdziesz w artykule http://portal.abczdrowie.pl/buduj-dobre-nawyki
Równie ważna jest aktywność fizyczna, która odgrywa decydującą rolę w utrzymaniu szczupłej sylwetki i zdrowia. Powinnaś znaleźć przynajmniej 30  minut 3 razy w tygodniu na aktywność fizyczną. Jeśli  nie masz czasu spróbuj prostych sposobów – zamiast windą wchodź schodami, wysiadaj 2 przystanki wcześniej, a resztę trasy pokonuj na piechotę, po zakupy chodź pieszo, a w drodze powrotnej używaj transportów miejskich, itp. Zajrzyj również na naszą stronę www.abccwiczenia.pl

Pozdrawiam.  

Dietetyk w poradni dietetycznej JeszFresh w Warszawie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy