Zapytaj lekarza

1 , 0 2 0 , 3 6 0

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Jak schudnąć po sterydoterapii?

Kilka lat temu brakar duze dawki sterydow z powodu collitis ullceroza. Przytylam i robie co moge by schudnac. Owszem sporo schudlam ale wciaz waze ponad 100 kg. Dieta, cwiczenia...i nic. Czy jest jakis sposob by pozbyc sie chociaz jeszcze 30 kg. Zrucilam ok 60 kg. Niestety moj organizm nie chce pozbyc sie wiecej kg. Pozdrawiam Doloreska
KOBIETA, 53 LAT ponad rok temu

Dieta odchudzająca dla cukrzyka

Czy osoba cierpiąca na cukrzycę może być na diecie odchudzającej? Dowiedz się tego z naszego filmiku. Zapoznaj się z wypowiedzią eksperta - diabetologa prof. Władysława Kornafela.

Witam Panią, jedynym rozsądnym rozwiązaniem na tym etapie walki z zbędną masą ciała będzie wizyta u specjalisty dietetyka. Niestety po terapii sterydowej organizm długo dochodzi do równowagi. Być może doszło też do spowolnienia metabolizmu zbyt drastycznymi wyrzeczeniami w trakcie stosowania diety. Często organizm przyzwyczaja się także do danej tej samej aktywności fizycznej, co w konsekwencji powoduje mniejsze spalanie tkanki tłuszczowej dlatego warto co 4-6 tygodni zmieniać rodzaj aktywności fizycznej i ćwiczyć inne partie ciała, aby cały organizm był zaangażowany. Ważny jest także skład Pani ciała, czyli zawartość tkanki tłuszczowej, mięśniowej oraz wody w organizmie. Być może chwilowy zastój w spadku masy ciała związany jest z budową masy mięśniowej kosztem tkanki tłuszczowej. masa ciała Pani się nie zmienia, natomiast parametry ciała owszem. Zachęcam do konsultacji z dietetykiem, który na podstawie rzetelnego wywiadu z Panią znajdzie źródło problemu i ukierunkuje Panią na odpowiednie działanie.

Pozdrawiam, Monika Biziel

biziel.dobrydietetyk.p,

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy