Zapytaj lekarza

1 , 0 2 7 , 0 0 8

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Jak się pozbyć tłuszczu z piersi i brzucha?

Witam, mam 16 lat, 173cm wzrostu i 70 kg wagi. Według wskaźnika BMI moja waga jest dobra, lecz mam za dużo tłuszczyku na brzuchu oraz piersiach. Chciałbym się tego pozbyć lub ewentualnie zniwelować chociaż trochę, abym mógł później ładnie wyrzeźbić mięśnie. Lecz najpierw muszę schudnąć, więc moje pytanie: Jak mogę zrzucić parę kilo z brzucha, abym mógł się czuć komfortowo, np. na basenie lub plaży. Bardzo mi na tym zależy, gdyż do lata chciałbym ładnie wyglądać :)
MĘŻCZYZNA, 16 LAT ponad rok temu

Dieta odchudzająca dla cukrzyka

Czy osoba cierpiąca na cukrzycę może być na diecie odchudzającej? Dowiedz się tego z naszego filmiku. Zapoznaj się z wypowiedzią eksperta - diabetologa prof. Władysława Kornafela.

Witam!

Najlepszym sposobem na spalenie tkanki tłuszczowej z okolic brzucha i klatki piersiowej jest wykonywanie ćwiczeń siłowych na te właśnie partie ciała. Utrata tkanki tłuszczowej łączy się z budowaniem tkanki mięśniowej. Proponuję wybrać odpowiednie dla siebie ćwiczenia z naszych propozycji na portalu www.abccwiczenia.pl.

Warto również zacząć jeździć na rowerze czy pływać. Są to dyscypliny sportu, które modelują ciało, a tłuszcz spalasz bez większego wysiłku.

Proponuje też wybrać się na siłownię i spytać profesjonalnego trenera o zestaw ćwiczeń najbardziej odpowiedni dla Ciebie i Twojej budowy ciała.

Dodatkowo stosuj zasady prawidłowego żywienia, które pomogą w utarcie tłuszczu.

  • Posiłki spożywaj regularnie, co 3-4 godziny.
  • Spożywaj 5 małych objętościowo posiłków dziennie.
  • Nie przejadaj się.
  • Codzienne spożywaj śniadanie.
  • Ostatni posiłek spożywaj 2-3h przed snem.
  • Ogranicz spożycia cukrów prostych (słodyczy, słodkich napojów, słodkich bułek, cukru, ciast).
  • Ogranicz spożycia tłuszczów pochodzenia zwierzęcego (tłuste sery, mięso czerwone - 2 razy w tygodniu).
  • Unikaj produktów typu fast food oraz przetworzonych.
  • Zwiększ spożycie warzyw i owoców.
  • Zwiększ spożycie ryb (około 2 razy w tygodniu).
  • Zwiększ ilość wypijanych płynów (2 l wody niegazowanej i niesmakowej dziennie).
  • Wprowadź posiłki o dużej zawartości białka (maślanka, kefir, jogurt naturalny, produkty mleczne chude lub półtłuste, ryby).
  • Unikaj produkty typu light - prowadzi to do rozwinięcia nieodpowiednich nawyków żywieniowych.
  • Ogranicz spędzanie wolnego czasu przed telewizorem oraz komputerem.

    Pozdrawiam.

Dietetyk w poradni dietetycznej JeszFresh w Warszawie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy