Zapytaj lekarza

1 , 0 2 1 , 2 3 6

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Jak szybko schudnąć i przyspieszyć metabolizm?

Witam! Mam 16 lat , ważę 59 kg i mam 158 cm wzrostu. Czy mam nadwagę..?Jak mogę schudnąć? Czytałam na wielu stronach internetowych,jak szybko schudnąć, lecz boje się konsekwencji .Jak przyśpieszyć metabolizm..? Czy wymuszane wymioty są bardzo szkodliwe. Jakie ćwiczenia i dietę potrzebuje .. Z góry dziękuje za pomoc
KOBIETA, 16 LAT ponad rok temu

Kurczak w czerwonym curry z ryżem

Nie masz pomysłu na obiad? Zapomnij o schabowym z ziemniakami. Zainspiruj się naszym filmem. Zobacz, jak przyrządzić kurczaka w czerwonym curry z dodatkiem ryżu.

Roma Wojtewicz Dietetyk, Poznań
76 poziom zaufania

Witam Aktualnie Twoja masa ciała znajduje się w normie. Jeśli obserwujesz nadmierne nagromadzenie się tkanki tłuszczowej w niektórych partiach ciała, proponuję codzienne ćwiczenia modelujące te części. W kwestii diety polecam unikanie słodyczy i słonych przekąsek typu chipsy, słodzonych napojów oraz żywności przetworzonej, a Zdecydowanie odradzam jakiekolwiek diety cud oferowane w internecie, gdyż są one bardzo niebezpieczne dla zdrowia. Wymuszane wymioty natomiast są czynnikiem prowadzącym do bardzo poważnego zaburzenia odżywiania jakim jest bulimia, przebiegająca z licznymi powikłaniami i wymagająca leczenia psychiatrycznego, a często również hospitalizacji.

0

Witam, przede wszystkim, aby przyspieszyć metabolizm niewskazane są popularne diety odchudzające, które nadmiernie ograniczają kalorie. Wymiotowanie również nie jest wskazane – nie dość, że nie pomoże w utracie tkanki tłuszczowej (tylko niezbędnej wody), to jeszcze podrażni przełyk, wywoła nieprzyjemny zapach z ust, a może nawet doprowadzić do nadżerek przełyku i innych dolegliwości. Masz nadwagę, jednak możesz sobie z nią łatwo poradzić poprzez niewielkie zmiany w swoim dotychczasowym sposobie odżywiania i stylu życia. Powinnaś przyjrzeć się swoim codziennym nawykom żywieniowych i wyeliminować błędy. Dodatkowo równie ważna jest regularna aktywność fizyczna (najlepiej codziennie po około 30-40 minut, jednak wystarczy 3 razy w tygodniu intensywnego wysiłku fizycznego). Łącz ćwiczenia siłowe z tlenowymi np. brzuszki, przysiady, damskie pompki, a potem rower czy jogging. Możesz także wybrać aerobik, gdzie będzie połączenie tych aktywności. Zacznij także dbać o swoją codzienną dietę – nie jedz dużych objętości, nie przejadaj się, staraj się wybierać produkty jak najmniej przetworzone – unikaj serków i jogurtów owocowych czy smakowych (także tych light), produktów typu fast food, gotowych dań, sosów w słoiczkach czy w proszku, napojów słodzonych (zwróć uwagę czy pijesz sok 100% czy może napój/nektar do, których dodawany jest cukier). Więcej przeczytasz w artykułach http://portal.abczdrowie.pl/zdrowe-odzywianie Pozdrawiam.

Dietetyk w poradni dietetycznej JeszFresh w Warszawie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy