Zapytaj lekarza

1 , 0 2 0 , 3 0 4

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Jak to możliwe, że mimo zwiększenia dawek leku, TSH skacze do takich wartości?

Witam, W ciążę zaszłam z poziomem TSH ok3. W 8tc zwiększono mi dawkę euthyrox ze 125 na 137,5 przy poziomie TSH 3.5. Kolejny pomiar wykonałam w 12 tc, poziom skoczył aż do 8.6, następnego dnia powtórzyłam badania i wskazało ok 10, pilnie udałam się do endokrynologa, który zwiększył dawkę do 175. Dodam że 3 lata temu miałam usuniętą tarczycę (był guz), stale biorę euthyrox. Za kilka dni mam badanie USG u ginekologa. Pytanie czy mam się czego obawiać w związku z tak wysokim i niestabilnym poziomem TSH? Czy mogło to wpłynąć niekorzystnie na rozwój płodu? Dodam że FT4 mam w normie. Oczywiście będę stale kontrolować poziom. Jak to możliwe że mimo zwiększenia dawek leku, TSH skacze do takich wartości?
KOBIETA, 27 LAT 8 miesięcy temu
Lek. Michał Lenard
80 poziom zaufania

W ciąży zapotrzebowanie na hormony tarczycy rośnie, jednak faktycznie tak duży wzrost TSH jest nienaturalny. Konieczna będzie dalsza opieka endokrynologa. Przy prawidłowym poziomie FT4 nie powinno być ryzyka uszkodzenia płodu. Pozdrawiam!

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy