Kobieta , 31 lat

Mam 31 lat jestem kobietą i od kilku lat mam trądzik. Problem pojawił się kiedy skończyłam kurację lekami psychotropowymi. Zaznaczam, że w tamtym okresie towarzyszył mi ogromny stres, m.in. poród, leczyłam się, ale bez skutku. Zauważyłam też że trądzik pojawia się na mojej twarzy po kawie i słodkim, zwłaszcza czekoladzie. Już nie chodzi o same krosty, ale o spustoszenie jakie wywołują na twarzy blizny i dziury. Kiedyś miałam krosty, ale schodząc z twarzy, nie zostawiały takich zmian. Zastanawiam się, dlaczego?

Odpowiedź na pytanie znajduje się poniżej.
 Redakcja abcZdrowie 79
Redakcja abcZdrowie Stażysta/Rezydent, Warszawa Śródmieście
Edytuj odpowiedź

Zapewne obecnie zmiany tworzą się znacznie głębiej i mają charakter głęboko umiejscowionych grudek/guzków, stąd też po przejściu stanu zapalnego, pozostawiają ubytek w skórze. Zachęcam do konsultacji z dermatologiem, aby dobrać leczenie, celem uniknięcia powstawania nowych wykwitów. Jeśli Pani potwierdza silny związek z dietą, to radzę wyeliminować produkty, które nasilają zmiany trądzikowe.

Lek. Izabela Lenartowicz 83
Lek. Izabela Lenartowicz Lekarz medycyny estetycznej, Katowice Środmieście 83 poziom zaufania
Zaufany specjalista Umów wizytę
Edytuj odpowiedź

Witam proszę zacząć wizytę od konsultacji u lekarza medycyny estetycznej , bądź dermatologa. Skóra zostanie dokładnie obejrzana i zbadana, zostaną dobrane jak najodpowiedniejsze metody leczenia. Najskuteczniejszą metodą na blizny i trądzik jest zastosowanie peelingów medycznych w połączeniu z lekami do stosowania na skórę odpowiednio dobranymi do stanu skóry.
Można wykonać badania helicobacter pylori, badania na posiew bakteriologiczny oraz odwiedzić dobrego dermatologa, który dobierze terapię lekową doustną oraz preparaty do smarowania na skórę.

Lek. Ewa Rybicka 78
Lek. Ewa Rybicka Lekarz medycyny estetycznej, Warszawa Ochota 78 poziom zaufania
Zaufany specjalista Umów wizytę
Edytuj odpowiedź

Tradzik jest choroba , która może być powodowana roznymi przyczynami od hormonalnych po dietetyczne. Jezeli obserwuje Pani zwiazek zmian z konkretnymi pokarmami, prosze spróbowac przez 2-3 miesiace zrezygnować z tychże. Da to mozliwość obsewacji i potwierdzenia/ wykluczenia czy rzeczywiście dieta jest przyczyna zmian na twarzy.
Wizyta u dermatologa lub lekarza medycuny estetcznej jest niezbedna w celu zapalnowania odpowiedniego leczenia- wyciszenia zmian świezych oraz leczenia blizn i przebarwień potradzikowych. Zapraszam, chętnie pomogę
Ewa Rybicka

 Redakcja abcZdrowie
Redakcja abcZdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Witamy serdecznie!

Zebraliśmy dla ciebie dodatkowe informacje dotyczące tematów poruszanych w pytaniu. Skorzystaj z linków poniżej, aby dowiedzieć się więcej:

  • Dermatologia – Jeśli złość sprawia, że stajesz się blady, wściekłość z kolei powoduje, że twoja twarz oblewa się czerwienią, z powodu zimna zaś siniejesz, to takie zmiany barwy skóry są zasadne i łatwo wytłumaczalne. Gdy jednak ni stąd, ni zowąd na skórze pojawiają się czerwone plamy lub inne zmiany, mogą one być zapowiedzią rozmaitych chorób.
  • Trądzik – „Trądzik jest… piętnem, które cierpiący musi nosić… Czymś, co budzi wstyd. Czymś, co jest powodem drwin” (dr A.C. Chue). Tak sądzi ogromna większość osób dotkniętych tym problemem. Jednakże warto zagłębić się i dokładnie poznać przyczyny i rozwój zmian trądzikowych oraz ich skuteczne leczenie.

Nasi lekarze odpowiedzieli też na kilka podobnych pytań innych użytkowników: