Odpowiedź na pytanie znajduje się poniżej.
Zaufany specjalista Umów wizytę
Edytuj odpowiedź

Witam serdecznie.

Chemioterapia może powodować przejściową niewydolność szpiku kostnego, co może skutkować niedokrwistością (obniżenie poziomu hemoglobiny) oraz zaburzeniami odporności (spadek leukocytów - granulocytów oraz limfocytów).

Faktycznie, w razie wskazań, lekarz może zalecić podanie leku poprawiającego odporność, jest to tzw. czynnik wzrostu dla granulocytów. Jest to zwykle potrzebne chorym, którzy przechodzą długie leczenie chemioterapią, osób starszych, obciążonych różnymi innymi schorzeniami przewlekłymi.

Pozdrawiam serdecznie

 Redakcja abcZdrowie
Redakcja abcZdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Witamy serdecznie!

Zebraliśmy dla ciebie dodatkowe informacje dotyczące tematów poruszanych w pytaniu. Skorzystaj z linków poniżej, aby dowiedzieć się więcej:

  • Onkologia – Onkologia (gr. onkos – guz) jest gałęzią medycyny, która zajmuje się nowotworami, ich rozpoznawaniem i leczeniem. Badania onkologiczne mają na celu ustalenie przyczyn występowania i mechanizmów powstawania nowotworów, a także określenie sposobów ich zapobiegania, wykrywania i metod leczenia.
  • Chemioterapia – Chemioterapia to jeden ze sposobów leczenia chorób nowotworowych, w którym wykorzystuje się silne leki niszczące komórki nowotworowe. Terapia ta pozwala również na zatrzymanie podziału komórek nowotworowych oraz spowolnienie ich wzrostu. Ponadto powoduje zabicie komórek nowotworowych rozsianych w organizmie, a u osób, u których choroba jest w bardzo zaawansowanym stadium, łagodzi ból.

Nasi lekarze odpowiedzieli też na kilka podobnych pytań innych użytkowników:

Wyszukaj lekarza po opiniach