Zapytaj lekarza

1 , 0 1 0 , 3 0 1

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Jak zminimalizować skutki odstawienia fluoksetyny?

Czy możliwe że objawy odstawienne,czy jak to inaczej nazwać)fluoksetyny, pojawiają się dopiero po paru tyg od odstawienia? Nagle odstawilem lek, brałem 5 lat,lekarz mówił że ma długi czas poltrwania i tak mogę,ale silne lęki pojawiły się ok po czasie całkowitej eliminacji leku z organizmu,nie mogę ich opanować,nigdy tego nie miałem,czułem,że zwariuje,nie dam rady i chyba popelnie samobójstwo.to trwa od kilku dni,przez prawie cały dzień,z Różnym natezeniem.czy mózg sam da radę to wyrownac?
MĘŻCZYZNA, 27 LAT 11 miesięcy temu

Przyczyny udaru mózgu

Udar mózgu stanowi 80 proc. wszystkich udarów i jest jednym z powikłań zatorowych chorób serca. Będąc główną przyczyną niesprawności osób po 40 roku życia, stanowi trzecią w kolejności przyczynę zgonów. O przyczynach powstawania udaru mózgu, opowiada prof. Janina Stępińska, kardiolog.

Witam serdecznie,

choruje Pan na depresję, depresję lękową czy na nerwicę lękową ?
To ma istotne znaczenie. Radzę udać się do psychoterapeuty, ten powinien wiedzieć
jak to złagodzić stosujęc terapię wspierajęcą odstawienie leku
Pozdrawiam

Psychoterapeuta, psychosomatyk, coach, hipnoterapeuta i trener mentalny.
umów wizytę 0

Witam
Organizm różnie reaguje na odstawienie leku,
zwłaszcza przyjmowanego przez długi okres czasu.
Mogą to być objawy zarówno fizyczne jak i psychiczne,
Może Pan odczuwać stany rozchwiania emocjonalnego,
lęki, rozdrażnienie, obniżenie nastroju, kłopoty ze snem,
z koncentracją, zmęczenie, osłabienie,
nadmierną potliwość, kołatanie serca,
zaparcia, bóle głowy, poczucie nerwowości itp.
Przy odstawieniu leku, od którego organizm się
uzależnił, doskonale sprawdza się psychoterapia,
która rozpoznaje źródła psychicznych uwarunkowań
związanych z uzależnieniem,
wzmacnia poczucie kontroli, uczy strategii
lepszego radzenia sobie ze stresem
oraz pomaga wyeliminować niepożądane objawy
po odstawieniu leku.
Gdyby chciał Pan porozmawiać o problemie,
to zapraszam do kontaktu.
W szczególnych przypadkach możliwe są
konsultacje za pośrednictwem komunikatora Skype.
Pozdrawiam serdecznie

Psycholog specjalizujący się w pracy z dziećmi z zaburzeniami wieku rozwojowego.
umów wizytę 0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety