Zapytaj lekarza

1 , 0 1 9 , 4 0 4

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Jak znosić dzień po braniu na noc antydepresantów?

Witam, problem ze snem zaczął się u mnie stopniowo od roku, jednak pierwsze nieprzespane noce zaczęły się maj-czerwiec 2009. Przyczyną, jak mi się wydaje, stał się stres. Połączony został z nieznośnymi współlokatorami w domu, przez co mój sen został stopniowo totalnie rozregulowany. Od 2 miesięcy chodzę na wizyty do psychiatry, obecnie stosuję trópierścieniowy lek przeciwdepresyjny, który jest coraz słabszy, mimo że zwiększam dawki. Śpię długo, ale z częstymi przerwami. Pprzyznam, że po tabletkach panuje u mnie otępienie, lekkie zaburzenie wzroku, a w szczególności brak koncentracji. Niedługo zaczynam wytężony okres, gdzie będę musiał wykazać się dużą sprawnością fizyczną, a przede wszystkim psychiczną (nauka). Czy istnieją jakieś dobre preparaty do poprawy pamięci, koncentracji? Sam korzystam z mocnej kawy, plussza active, no ale to minimalnie działa na mnie. Próbowałem zastosować jogę, a dokładnie Salamba Sarvangasana, bo podobno może zrekompensować źle przespaną noc w jakimś stopniu, i to nie pomogło. W ciągu dnia dalej chodzę senny. Dziękuję.

MĘŻCZYZNA ponad rok temu

Witam!

Trójpierścieniowe leki przeciwdepresyjne (TLPD) należą do leków starej generacji, wpływających na kilka układów neuroprzekaźnikowych. To niewybiórcze działanie jest przyczyną licznych działań ubocznych. Należą do nich m.in.: zaburzenia widzenia, nadmierne stłumienie i sedacja w ciągu dnia oraz niekorzystny wpływ na funkcje poznawcze (pamięć i koncentrację).

W tej sytuacji zalecałabym Panu zamianę leku na inny preparat nowszej generacji, który będzie pozbawiony przykrych działań ubocznych. W czasie zamiany leku można  zastosować lek nasenny krótkodziałający, który nie będzie wpływał na aktywność następnego dnia po zażyciu.

Może Pan również przyjmować wieczorną dawkę leku o wcześniejszej porze, np. 2 godziny wcześniej niż dotychczas. Proszę omówić swoje zastrzeżenia ze swoim lekarzem prowadzącym lub skonsultować się u innego lekarza tej specjalności.

Z pozdrowieniami

Psychiatra, absolwentka Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
umów wizytę 0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy