Zapytaj lekarza

1 , 0 2 1 , 1 7 0

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Jak zredukować tkankę tłuszczową?

Witam serdecznie. Mam 15 lat, ważę 69 kg i mam 182 cm wzrostu. Mój problem polega na tym, że bardzo chciałbym schudnąć. Mam dużą oponkę i w porównaniu do rówieśników jestem dosyć gruby. Myślę że mój problem polega na tym, że prowadzę głównie siedzący tryb życia. Ostatnio zacząłem biegać, ćwiczyć (jednak jak na razie mam bardzo słabą kondycję) i unikać słodyczy. Co najlepiej zrobić, aby spalić tłuszcz z okolic brzucha, nóg oraz szyi?
MĘŻCZYZNA, 15 LAT ponad rok temu

Indeks glikemiczny potraw

Z pewnością każdy z nas słyszał o indeksie glikemicznym potraw. Ale czy wiemy, czym to tak naprawdę jest? Obejrzyj film i dowiedz się więcej na ten temat.

Witaj, Twoja obecna waga jest prawidłowa, a nawet zbyt niska w stosunku do wzrostu. Tkanka tłuszczowa odłożyła się u Ciebie w okolicach jamy brzusznej z powodu małej aktywności fizycznej i błędów dietetycznych. Zapoznaj się proszę z tymi artykułami http://portal.abczdrowie.pl/najczestsze-bledy-zywieniowe i wyeliminuj błędy z diety. Ponadto zacznij regularnie ćwiczyć http://portal.abczdrowie.pl/sposoby-na-szczupla-sylwetke, http://portal.abczdrowie.pl/cwiczenia-na-brzuch i http://portal.abczdrowie.pl/miesnie-ud-posladki-0, http://portal.abczdrowie.pl/przysiad-0.- codziennie przez około 1-2 godziny. Przede wszystkim skup się na mięśniach brzucha, ud - oto polecane ćwiczenia. W ciągu dnia jedz około 1500- 1800 kcal. Posiłki powinny być o stałych porach co 3-4 godziny. Wyeliminuj z diety słodycze oraz alkohol i piwo - 1 piwo to 250 kcal! Pozdrawiam, mgr Aneta Kościołek

Dietetyk, biotechnolog, specjalista ds. zdrowia publicznego. Doktorantka Śląskiego Uniwersytetu Medycznego.
0

Witam, Twoja masa ciała wskazuje raczej na normę, dlatego nie musisz się odchudzać. Warto jednak abyś zapoznała się zasadami prawidłowego żywienia i wprowadził je. Przede wszystkim powinniśmy jeść regularnie, co około 3 godziny, do 4-5 małych objętościowo posiłków dziennie. W ten sposób zapewnimy stały dopływ energii do naszego organizmu, która zostanie wykorzystana, a nie przekształcona w tkankę tłuszczową, jak to się dzieje gdy zjadamy 2-3 wielkie posiłki w ciągu dnia. Gdy nie myślimy o jedzeniu i robimy to mimochodem często jemy znacznie większe porcje, bardziej kalorycznego jedzenia. Posiłek należy jeść przy stole, zjeść tyle ile mieliśmy zamiar i wstać od stołu. Należy jeść wolno, dzięki temu szybciej będziemy czuli się nasyceni. Powinieneś zadbać o to, aby w Twoim jadłospisie nie brakowało żadnych składników odżywczych. Dieta powinna być urozmaicona i wartościowa, co oznacza tylko tyle, abyś jadł produkty dostarczające zarówno białko (mięso/ryby/jaja/warzywa strączkowe/produkty mleczne), węglowodany (produkty zbożowe z pełnego ziarna, warzywa i owoce) jak i tłuszcze (oliwa/ inne oleje roślinne, orzechy, nasiona, awokado). Jedz nie miej niż 4 posiłki dziennie – najlepiej 5 – 3 większe i 2 przekąski (owoce, orzechy, jogurty). Jeśli masz wątpliwości czy do tego prawidłowo się odżywiasz zapoznaj się z informacjami zawartymi w artykułach http://abcodchudzanie.pl/najczestsze-bledy-zywieniowe http://abcodchudzanie.pl/jakie-sa-zasady-zdrowego-odchudzania http://abcodchudzanie.pl/podstawowe-zasady-zdrowego-odchudzania http://abcodchudzanie.pl/jak-schudnac-skutecznie Pamiętaj też o sporcie - co najmniej 3 razy w tygodniu po minimum 30 minut. Do biegów możesz dodać ćwiczenia siłowe na brzuch – przeczytaj też http://portal.abczdrowie.pl/cwiczenia-na-brzuch Pozdrawiam.

Dietetyk w poradni dietetycznej JeszFresh w Warszawie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy