Zapytaj lekarza

1 , 0 1 7 , 6 0 3

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Jaka dieta i ćwiczenia na spalanie tłuszczu?

Witam:) Potrzebuję pomocy. Co powinnam robić, jaką powinnam stosować dietę i jakie wykonywać ćwiczenia. żeby spalić tłuszcz? Mój kolejny problem polega na tym. że bardzo lubię słodycze, a chciałabym z nich zrezygnować. Co mam zrobić aby mi się to udało osiągnąć? Pozdrawiam:)
ponad rok temu

Witam:)

Potrzebuję pomocy.
Co powinnam robić, jaką powinnam stosować dietę i jakie wykonywać ćwiczenia. żeby spalić tłuszcz?
Mój kolejny problem polega na tym. że bardzo lubię słodycze, a chciałabym z nich zrezygnować. Co mam zrobić aby mi się to udało osiągnąć?
Pozdrawiam:)
Witam,

W ćwiczeniach umożliwiających spalanie tkanki tłuszczowej istotny jest czas i tempo treningu.
Wysiłek powinien być umiarkowany i trwać co najmniej 30-40 minut (po takim czasie mobilizowane są rezerwy tkanki tłuszczowej).
Istotna jest SYSTEMATYCZNOŚĆ treningów.
Przykładowe ćwiczenia znajdziesz na www.abccwiczenia.pl 

Polecałabym połączenie ćwiczeń aerobowych (aerobiku) i siłowych (ćwiczeń na siłowni).
Więcej tkanki mięśniowej to szybsza przemiana materii.

Zalecałabym spożywanie 5 posiłków dziennie:
-śniadanie, obiad, kolacja jako posiłki główne, o większej kaloryczności,
-II śniadanie, podwieczorek - mniejsze, o mniejszej kaloryczności, w formie przekąsek.
Ostatni posiłek zalecałabym na 2-3 godziny przed snem.
Przynajmniej 1 posiłek powinien być ciepły.
Nie można zapominać o śniadaniu.
Posiłki powinny być spożywane w spokoju, powoli.
Należy dokładnie żuć każdy kęs.
Od stołu dobrze jest odejść z niedosytem – uczucie sytości pojawia się dopiero po pewnym czasie.

Korzystne będzie picie wody niegazowanej, herbaty zielonej, czerwonej, czarnej (bez cukru).
Jeśli chodzi o napoje, to należy wykluczyć napoje dosładzane (soki, napoje kolorowe), tłuste napoje mleczne oraz mocną kawę.

Jeśli chodzi o słodycze, to proponowałabym zdrowsze zamienniki i są to:
- galaretki owocowe
- kisiele (wyporcjowane), zdrowsze jeśli dodamy do nich np. starte jabłko
- batony zbożowe (typu muesli)
- sorbety owocowe
- koktajle mleczno-owocowe
- musy owocowe
- kakao na odtłuszczonym mleku
- cukierki na bazie słodzików
- lody śmietankowe (wyporcjowane) bez dodatków.
Nie polecam czekolad typu light - czasem zawierają nawet więcej kilokalorii niż czekolady tradycyjne.

Zalecam unikanie spożywania potraw smażonych, tłustych.
Konieczna będzie rezygnacja z żywności typu fast food, słodyczy, cukru0.
Zamiast kolorowych napojów gazowanych polecam picie wody niegazowanej, herbaty zielonej, czerwonej, czarnej.
Soki owocowe dobrze jest rozcieńczać wodą.
Korzystne będzie zrezygnowanie ze słodzenia herbaty.
Zupy nie powinny być zabielane.
Należy zrezygnować z tłustych sosów

POZDRAWIAM CIEPŁO

Dietetyk, autorka wielu tekstów dotyczących problematyki odchudzania i zdrowego żywienia.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy