Kobieta , 13 lat Mam 13 lat i 1,69 m  wzrostu... Moje BMI wynosi 20,0... Chciałabym schudnąć, lecz nie wiem jak... Wszyscy wokoło powtarzają, że jestem gruba i to mnie już dołuje. Uprawiam regularnie: - bieganie/jogging,  - siatkówka, - koszykówka, - taniec, - ćwiczenia w domu, takie jak: brzuszki, przysiady itp., - skacze na skakance, - w lecie gram w tenisa, badmintona, - chodzę (tylko w lecie) na basen. Jem 3 posiłki w ciągu dnia z odstępami 3-4 godziny... Dużo piję wody niegazowanej, czystej... Co mogę jeszcze zrobić?! Może podejmę jakąś dietę? Słyszałam o diecie kapuścianej, diecie 1000 kalorii... Czy to wystarczy?
Odpowiedź na pytanie znajduje się poniżej.
Mgr Katarzyna Mazowska 73
Mgr Katarzyna Mazowska Dietetyk, Warszawa Bemowo 73 poziom zaufania
Zaufany specjalista Umów wizytę
Edytuj odpowiedź

Witam!

Jeśli Twoje BMI rzeczywiście wynosi 20 - masz prawidłową masę ciała
(być może pomyliłaś się przy obliczeniach?).

Zalecałabym spożywanie 5 posiłków dziennie:
- śniadanie, obiad, kolacja jako posiłki główne, o większej kaloryczności,
- II śniadanie, podwieczorek - mniejsze, o mniejszej kaloryczności, w formie przekąsek.
Ostatni posiłek zalecałabym na 2-3 godziny przed snem. Przynajmniej 1 posiłek powinien być ciepły. Nie można zapominać o śniadaniu. Posiłki powinny być spożywane w spokoju, powoli. Należy dokładnie żuć każdy kęs. Od stołu dobrze jest odejść z niedosytem – uczucie sytości pojawia się dopiero po pewnym czasie.

To, co możesz zrobić, to wyeliminować bomby kaloryczne: cukier dodawany do kawy i herbaty, kolorowe, słodzone napoje gazowane i soki z dodatkiem cukru, tłuste wędliny, serki topione, serki typu fromage, feta, sery żółte, tłuste, zawiesiste zupy (śmietanę można zastąpić np. jogurtem 0%), tłuste placki, kotlety, kluski, fast foody, ciasta, ciasteczka, smażone potrawy (zwłaszcza w panierce, która chłonie tłuszcz jak gąbka).

W Twojej diecie codziennie powinno znaleźć się miejsce na:
- warzywa,
- owoce,
- produkty zbożowe (najlepiej pełnoziarniste),
- chude mięso/jaja/nasiona roślin strączkowych (wymiennie),
- mleko i nabiał (mogą być odtłuszczone),
- tłuszcze (masło,margarynę, oleje roślinne).

Odradzałabym diety typu 1000 kcal czy głodówki. O tym dlaczego - przeczytasz w artykule: http://portal.abczdrowie.pl/glodowka-czy-warto.

Zapotrzebowanie energetyczne dla dziewcząt w Twoim wieku kształtuje się na poziomie 2100-2800 kcal/dobę, w zależności od aktywności fizycznej.

Pozdrawiam

 Redakcja abcZdrowie
Redakcja abcZdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Witamy serdecznie!

Zebraliśmy dla ciebie dodatkowe informacje dotyczące tematów poruszanych w pytaniu. Skorzystaj z linków poniżej, aby dowiedzieć się więcej:

  • Odchudzanie – Moda na odchudzanie pojawia się z nadejściem każdej wiosny. Przed latem rośnie bowiem liczba osób, którym marzy się szczuplejsza sylwetka. Zastosowanie zasad zdrowego odchudzania pozwala na skuteczne zrzucenie zbędnych kilogramów, a także na nauczenie się prawidłowych nawyków żywieniowych, dzięki którym po zakończonej kuracji nie grozi efekt jo-jo.
  • Zasady zdrowego odchudzania – Zasady zdrowego odchudzania warto mieć w małym paluszku przed rozpoczęciem jakiejkolwiek diety odchudzającej. Odchudzanie wydaje się tematem dobrze znanym, zwłaszcza kobietom, ale mimo to wiele osób popełnia podstawowe błędy. Jeśli chcesz schudnąć - pamiętaj, że twoje ciało zasługuje na dobre traktowanie.

Nasi lekarze odpowiedzieli też na kilka podobnych pytań innych użytkowników:

Wyszukaj lekarza po opiniach