Zapytaj lekarza

1 , 0 1 5 , 0 3 3

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Jaka dieta odchudzająca jest odpowiednia dla 13 latki?

Mam 13 lat i 1,69 m  wzrostu... Moje BMI wynosi 20,0... Chciałabym schudnąć, lecz nie wiem jak... Wszyscy wokoło powtarzają, że jestem gruba i to mnie już dołuje. Uprawiam regularnie: - bieganie/jogging,  - siatkówka, - koszykówka, - taniec, - ćwiczenia w domu, takie jak: brzuszki, przysiady itp., - skacze na skakance, - w lecie gram w tenisa, badmintona, - chodzę (tylko w lecie) na basen. Jem 3 posiłki w ciągu dnia z odstępami 3-4 godziny... Dużo piję wody niegazowanej, czystej... Co mogę jeszcze zrobić?! Może podejmę jakąś dietę? Słyszałam o diecie kapuścianej, diecie 1000 kalorii... Czy to wystarczy?
KOBIETA, 13 LAT ponad rok temu

Witam!


Jeśli Twoje BMI rzeczywiście wynosi 20 - masz prawidłową masę ciała
(być może pomyliłaś się przy obliczeniach?).

Zalecałabym spożywanie 5 posiłków dziennie:
- śniadanie, obiad, kolacja jako posiłki główne, o większej kaloryczności,
- II śniadanie, podwieczorek - mniejsze, o mniejszej kaloryczności, w formie przekąsek.
Ostatni posiłek zalecałabym na 2-3 godziny przed snem. Przynajmniej 1 posiłek powinien być ciepły. Nie można zapominać o śniadaniu. Posiłki powinny być spożywane w spokoju, powoli. Należy dokładnie żuć każdy kęs. Od stołu dobrze jest odejść z niedosytem – uczucie sytości pojawia się dopiero po pewnym czasie.

To, co możesz zrobić, to wyeliminować bomby kaloryczne: cukier dodawany do kawy i herbaty, kolorowe, słodzone napoje gazowane i soki z dodatkiem cukru, tłuste wędliny, serki topione, serki typu fromage, feta, sery żółte, tłuste, zawiesiste zupy (śmietanę można zastąpić np. jogurtem 0%), tłuste placki, kotlety, kluski, fast foody, ciasta, ciasteczka, smażone potrawy (zwłaszcza w panierce, która chłonie tłuszcz jak gąbka).

W Twojej diecie codziennie powinno znaleźć się miejsce na:
- warzywa,
- owoce,
- produkty zbożowe (najlepiej pełnoziarniste),
- chude mięso/jaja/nasiona roślin strączkowych (wymiennie),
- mleko i nabiał (mogą być odtłuszczone),
- tłuszcze (masło,margarynę, oleje roślinne).

Odradzałabym diety typu 1000 kcal czy głodówki. O tym dlaczego - przeczytasz w artykule: http://portal.abczdrowie.pl/glodowka-czy-warto.

Zapotrzebowanie energetyczne dla dziewcząt w Twoim wieku kształtuje się na poziomie 2100-2800 kcal/dobę, w zależności od aktywności fizycznej.

Pozdrawiam

Dietetyk, autorka wielu tekstów dotyczących problematyki odchudzania i zdrowego żywienia.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety