Zapytaj lekarza

1 , 0 2 6 , 9 5 9

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Jaką dietę powinnam wybrać, aby nie myśleć o jedzeniu i schudnąć?

Dzień dobry! Mam 16 lat, 173 cm wzrostu i ważę 64 kg. W ostatnim czasie bardzo szybko przytyłam przez co pojawiły mi się rozstępy i cellulit, chciałabym wrócić do starej wagi, czyli około 55 kg. Bardzo o tym marzę, ponieważ moja sylwetka wygląda teraz bardzo nieatrakcyjnie. Czuję się źle w swoim ciele. Boję się spojrzeń i dotyku. Doszło do tego, że cały czas myślę o jedzeniu i nie wiem jak się odchudzać. Jakiś czas temu głodziłam się, ale niestety później objadałam. Stało się to obsesją. Bardzo dużo czytam na temat diet, ale sama nie potrafię ułożyć sobie odpowiedniej. Jestem zrozpaczona, moja obsesja niszczy mi życie. Cały czas o tym myślę a pierwszą myślą w mojej głowie po przebudzeniu jest jedzenie. Staram się uprawiać sport, jeść chude potrawy, np. jak jem musli to tylko z mlekiem 0,5%, ale to nie daje zbyt wiele, skoro coraz częściej nie panuje nad sobą i rzucam się na jedzenie. Przez pół roku byłam wegetarianką zastanawiam się czy nie wrócić to tego. Nie wiem co myśleć, mam w głowie straszny chaos. Bardzo proszę o pomoc, o ułożenie jadłospisu. Sama nie potrafię sobie poradzić.
16 LAT ponad rok temu

Dieta eskimosów a choroby serca

Lek. Marta Hat
71 poziom zaufania

Witam!


Twoja waga w chwili obecnej jest prawidłowa, a współczynnik BMI wynosi 21,38.
Jeżeli zmagasz się z problemem kompulsywnego objadania się nie powinnaś stosować diety mocno redukującej ilość kalorii, ponieważ będzie ona sprzyjać napadom głodu.

Nie napisałaś o kilku istotnych szczegółach, a konkretnie o tym jak wygląda Twoja dieta w chwili obecnej i kiedy stosowałaś wspomniane głodówki. Być może po wcześniejszych dietach spowolniłaś swój metabolizm i teraz będzie trudniej schudnąć. Na początek musisz nauczyć się jeść regularnie, wedle ściśle określonych zasad.  Najlepiej zastosować technikę czysto behawioralną: wypisać sobie produkty, które możesz jeść i mieć takie w domu. Rozpisywać wszystkie posiłki i starać się jeść zgodnie z rozpisem. Być może kilka pierwszych prób nie wyjdzie, ale z czasem powinno się udać.
Powinnaś stać się ekspertem od swojego odżywiania, wiedzieć jak zareagować, żeby opanować chęć na słodycze lub rzucenie się na jedzenie (owoce? guma do żucia? sport? woda? 'oszukane' słodycze?).
Na początek oblicz swoje zapotrzebowanie kaloryczne, uwzględniając aktywność fizyczną. Pamiętaj, żeby nie redukować zbytnio kalorii, bo to będzie miało przeciwny efekt od zamierzonego.

Zastosuj się do zasad zdrowego odżywiania:
> regularnie spożywane posiłki, najlepiej 5-6 razy dziennie,
->śniadanie do godziny po przebudzeniu,
->kolacja na ok. 3 h przed snem, najlepiej produkty czystobiałkowe,
->co najmniej 1,5 litra płynów/dobę (najlepiej woda, zielona/czerwona herbata),
->wyklucz nadmiar cukrów prostych (głównie słodycze) oraz tłuszczów nasyconych,
->jedz chude mięsa oraz ryby, warzywa oraz owoce,
->ogranicz produkty mączne - pieczywo oraz makarony, muesli, ziemniaki .


Pozdrawiam serdecznie! 

Pracownik Szpitala Specjalistycznego im. dr Józefa Babińskiego w Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy