Zapytaj lekarza

1 , 0 2 0 , 3 2 9

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Jaka może być przyczyna wahań ciśnienia?

Proszę mi powiedzieć co mogę zrobić i co się dzieje. Biorę na stałe raz na dobę indix sr ale wczoraj zmierzyłam ciśnienie wieczorem i było 190/130. Bardzo mnie to zaniepokoilo. Mam 52 lata. Rano znów jest tak samo wzięłam captopril oraz aldan. Nie pomaga dalej rano o 6.20 190/130. Co robić z takim ciśnieniem. Co to znaczy?
KOBIETA, 53 LAT 8 miesięcy temu
Lek. Karolina Meszek
60 poziom zaufania

Dzień dobry, takie wyniki ciśnienia są wskazaniem do intensyfikacji leczenia czyli zwiększenia dawek lub dodanie leków z innej grupy. Proszę zapisywać swoje pomiary z każdego dnia i umówić się jak najszybciej na wizytę do lekarza. Gdyby przy tak wysokim ciśnieniu doszły inne obajawy takie jak ból w klatce piersiowej, zawroty głowy, krwawienie z nosa - proszę udać się do Szpitalnego Oddziału Ratunkowego. Pozdrawiam

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy