Zapytaj lekarza

1 , 0 1 0 , 1 4 6

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Jaka przyczyna skąpego okresu?

Witam.
Odkąd tylko pamiętam mój okres był zawsze bardzo obfity, a od kilku miesięcy jest skąpy i trwa 4-5 dni. Co może być tego przyczyną?

Dodam, że 3 miesiące temu zażyłam preparat antykoncepcji doraźnej i ostatnio żyję w dość dużym stresie. Robiłam kilka testów ciążowych. Ostatni z nich robiony był po ponad 4 tygodniach od stosunku i wyszedł negatywny.

ponad rok temu

Krwawienie w ciąży - przyczyny i postępowanie

Witam!
Jest wiele przyczyn skąpych miesiączek, dzieli się je zazwyczaj na trzy grupy. Jedną z nich tworzą zaburzenia nerwicowe, gdzie można zaliczyć przewlekły stres, co być może potwierdza się w Pani przypadku. Pozostałe dwie grupy to zaburzenia hormonalne (np. zespół policystycznych jajników, niedostateczne wydzielanie estrogenów, nadczynność tarczycy) oraz zmiany w obrębie jamy macicy.
Wystąpienie skąpych miesiączek wystąpiło, z tego co Pani pisze, dużo wcześniej niż zastosowanie antykoncepcji doraźnej, dlatego tutaj bym nie doszukiwał się przyczyny.
Okres trwający 5 dni, u większości kobiet jest fizjologią, oczywiście ważna jest też obfitość. Podsumowując - tylko na podstawie Pani opisu, nie można mieć pewności, czy skąpe miesiączki są związane tylko ze stresem, czy w ogóle coś złego się dzieje i gdzie szukać przyczyny. Dlatego proponuję wizytę u ginekologa, który na podstawie uzupełnionego wywiadu, badania będzie mógł zadecydować, czy potrzebna jest ewentualna dalsza diagnostyka.

Serdecznie pozdrawiam!

Lekarz w Szpitalu Praskim pw. Przemienienia Pańskiego w Warszawie.
umów wizytę 0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety