Zapytaj lekarza

1 , 0 1 7 , 6 2 5

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Jaki sposób odżywiania jest najlepszy?

Czy mój sposób odżywiania jest dobry?Ciekawi mnie też czy godziny spożywania posiłków są okej. 6;śniadanie-np.owsianka z jabłkiem,jajko i sałatka,9;40-kanapka z chleba razowego z warzywami,12;30-owoc,16;obiad np.ryba/kasza/pierś z warzywami 19;kolacja-sałatka,jogurt naturalny z musli(rzadko,ponieważ nie toleruje laktozy).Używam oleju lnianego i jem orzechy.Co sądzi pan/pani o spirulinie i o proszku maca?Z góry dziękuję bardzo za pomoc.
KOBIETA, 19 LAT ponad rok temu

Witam, regularność posiłków jest dobra, produkty wybiera Pani zdrowe. Jeśli masa ciała się utrzymuje to powinno być OK. Zwracam tylko uwagę na to, aby w diecie była odpowiednia ilość wapnia - szczególnie jeśli nie toleruje Pani laktozy. Zamiennie z nabiałem można stosować mleka roślinne.

Spirulina - warto ją przyjmować. Proszek maca - mam mieszane uczucia.

Pozdrawiam Ewa Ceborska http://food-diet.pl/

Dietetyk specjalizujący się w żywieniu w chorobach cywilizacyjnych.
0

Witam! Dokładne, indywidualne zalecenia żywieniowe mogą być podane po zebraniu wywiadu żywieniowo-chorobowego. Wstępnie zachęcam do przestrzegania zasad racjonalnego żywienia, które podam poniżej. 1. Codzienna aktywność fizyczna i odpowiednia dieta pomaga w zachowaniu pełni zdrowia i kondycji. 2. Podstawą prawidłowej diety jest różnorodność spożywanych produktów. Należy spożywać 4 – 5 posiłków dziennie w odstępach nie dłuższych niż 4 godziny. Dzień powinno rozpoczynać śniadanie. 3. Pełnoziarniste produkty zbożowe (np. chleb razowy, chleb pełnoziarnisty, grube kasze, ryż brązowy) powinny być dla głównym źródłem energii w codziennej diecie. 4. Codziennie należy spożywać warzywa i owoce. Zalecana jest przewaga warzyw nad owocami. 5. Każdego dnia co najmniej dwa razy zaleca się spożywanie mleka i jego przetworów tj. jogurty, kefiry, sery twarogowe. 6. W diecie powinny zostać ograniczone tłuszcze zwierzęce (smalec, tłuste mięsa). Dozwolone są tłuszcze roślinne (tj. olej rzepakowy, oliwa z oliwek). 7. Źródłem białka w diecie powinny być: mięso drobiowe, ryby oraz nasiona roślin strączkowych np. soja, groch, fasola. Należy ograniczyć spożycie tłustego mięsa czerwonego. 8. Przeciwwskazane jest spożywanie dużej ilości soli i słodyczy (źródła „pustych” kalorii). 9. Należy pić wystarczającą ilość płynów– około 1,5-2 litrów dziennie. 10. Należy ograniczyć lub wykluczyć spożywanie alkoholu. Po przepisy i wskazówki dietetyczne zapraszam również na moją stronę http://diet-coaching.xaa.pl/ ; Pozdrawiam, dietetyk Patrycja Sankowska

Dietetyk medyczny. Absolwentka Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego w Szczecinie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy