Zapytaj lekarza

1 , 0 1 8 , 7 2 6

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Jaki zastosować jadłospis, aby schudnąć?

WITAM. MAM 27 LAT I WAŻĘ 81 KILO. JESTEM MAMĄ DWÓJKI DZIECI I MAM PROBLEM Z WAGĄ. PO CIĄŻACH ZOSTAŁO MI 20 KILO NADWAGI. MÓJ TRYB ŻYCIA JEST DOŚĆ INTENSYWNY. NIE MAM CZASU SIEDZIEĆ. CODZIENNIE CHODZĘ NA SPACERY PO 2 GODZINY, A W DOMU 15 MNINUT NA STEPERZE. W MOJEJ RODZINIE NIE MA PROBLEMÓW Z OTYŁOŚCIĄ. JESTEM TERAZ NA DIECIE I SPOŻYWAM DZIENNIE OK. 1500 KCAL. MÓJ JADŁOSPIS TO: 8:15 KAWA ROZPUSZCZALNA Z MLECZKIEM I ŁYŻECZKĄ CUKRU, 10:00 HERBATA, 13:00 ŚNIADANIE - 2 KROMKI CIEMNEGO PIECZYWA Z SAŁATĄ I CHUDĄ WĘDLINĄ I POMIDOR LUB OGÓREK ZIELONY, DO TEGO KAWA, 16:30 OBIAD - 100 G RYŻU LUB KASZY, WARZYWA DUSZONE I MIĘSO GOTOWANE LUB DUSZONE, ZUPA 3 ŁYŻKI, 18:30 KAWA, NIE JADAM KOLACJI, BO NIE JESTEM GŁODNA, A JAK ZMUSZE SIĘ DO ŚNIADANIA, TO POTRAFIĘ JE ZWRÓCIĆ. NIE ODCZUWAM RANO GŁODU. PROSZĘ O RADĘ.
KOBIETA, 27 LAT ponad rok temu

Witam!

Powinna Pani podjąć następujące działania:

  1. ograniczyć ilość dodawanego cukru,
  2. mleko pełnotłuste zamienić na odtłuszczone,
  3. codziennie ćwiczyć co najmniej 30 minut (być może korzystne byłoby uczęszczanie na zajęcia fitness? - przy okazji uwolni się Pani od stresów i napięć),
  4. unormować pory posiłków (nie rezygnować ze śniadań i kolacji),
  5. dodawać minimalną ilość tłuszczu do kanapek, sałatek.

    W Pani diecie brakuje: świeżych owoców, warzyw, produktów mlecznych (twarogu, mleka, kefiru, jogurtów).

    Fakt, iż ciężej jest Pani schudnąć może wynikać z braku unormowania pór posiłków. Omija Pani posiłki, przerwy między nimi ulegają wydłużeniu, więc spada przemiana materii i trudniej jest zrzucić kilogramy.

    Warto także wybrać się na wizytę do specjalisty, który ustali, czy nie istnieje inna niż żywieniowa przyczyna zastoju masy ciała.

    Zgodnie z Piramidą Zdrowego Żywienia każdego dnia powinna Pani spożyć:

    • 5 porcji produktów zbożowych (pieczywo, kasze, ryż, płatki zbożowe, musli), przy czym 1 porcja to: 1 kromka chleba, 3 łyżki ryżu, kaszy, makaronu, 2 łyżki płatków;

    • 4 porcje warzyw ( w tym ziemniaków) - warzywa można spożywać praktycznie bez ograniczeń, przy czym 1 porcja to 100 g;
    • 1 porcję owoców (zgodnie z Piramidą Żywienia powinny to być 3 porcje, jednak przy diecie odchudzającej polecałabym ograniczenie się do 1 porcji), przy czym 1 porcja to 100 g owoców (np. 1/2 jabłka, pomarańczy, gruszki, 5 śliwek węgierek lub 7 truskawek);
    • mleko i przetwory mleczne - 2 porcje (mleko, kefir, maślanka, jogurt, ser) - dobrze wybierać produkty odtłuszczone, w wersji "light", 1 porcja w tym wypadku oznacza: 1 szkl. mleka, kefiru, jogurtu, 100 g sera twarogowego lub 2 plasterki sera żółtego - należy jednak pamiętać, iż ser żółty jest bardzo kaloryczny;
    • mięso, ryby lub nasiona roślin strączkowych - 1 porcja, która odpowiada: 150 g ryby lub mięsa z kurczaka/indyka bez skóry; część mięsa można zamienić na 40-50 g suchych nasion roślin strączkowych lub 2 sztuki jaj;
    • tłuszcze - 3 porcje, przy czym 1 porcja to 1 łyżka oleju lub oliwy lub 1 łyżka miękkiej margaryny.

    Pozdrawiam

Dietetyk, autorka wielu tekstów dotyczących problematyki odchudzania i zdrowego żywienia.
0

Witam! Najlepiej stosować zasady prawidłowego żywienia, ogólne wskazówki podam poniżej. 1. Codzienna aktywność fizyczna i odpowiednia dieta pomaga w zachowaniu pełni zdrowia i kondycji. 2. Podstawą prawidłowej diety jest różnorodność spożywanych produktów. Jedz 4 – 5 posiłków dziennie w odstępach nie dłuższych niż 4 godziny. Dzień zaczynaj od śniadania. 3. Pełnoziarniste produkty zbożowe (np. chleb razowy, chleb pełnoziarnisty, grube kasze, ryż brązowy) powinny być dla ciebie głównym źródłem energii. 4. Pamiętaj o codziennym spożywaniu warzyw i owoców. Zalecana jest przewaga warzyw nad owocami. 5. Każdego dnia co najmniej dwa razy spożywaj mleko i jego przetwory: jogurty, kefiry, sery. 6. Spożywaj mniej tłuszczów zwierzęcych (smalec, tłuste mięsa), a więcej tłuszczów roślinnych (olej rzepakowy, oliwa z oliwek). 7. Źródłem białka w twojej diecie powinny być: mięso drobiowe, ryby oraz nasiona roślin strączkowych np. soja, groch, fasola. Ograniczaj spożycie tłustego mięsa czerwonego. 8. W codziennej diecie ograniczaj spożycie soli i słodyczy (źródła „pustych” kalorii). 9. Pij wystarczającą ilość płynów – minimum 2 litry dziennie. 10. Unikaj alkoholu. Zapraszam również na www.diet-coaching.xaa.pl Pozdrawiam, Dietetyk Patrycja Sankowska

Dietetyk medyczny. Absolwentka Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego w Szczecinie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy