Zapytaj lekarza

1 , 0 1 6 , 6 7 1

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Jakie mogą być przyczyny napadów techykardii?

witam serdecznie. około rok temu zaczęły się sporadyczne napady techykardii trwające ciagiem kilka dni z pulsem grubo powyżej 100 przy siedzeniu. zdarzało się to coraz częściej, aż jest codziennością. od paru dni rano wstajac z łóżka czuje mocny ucisk w klatce piersiowej oraz ciężej się oddycha. , np dzisiaj stałam i biło 130/min. 3 ms temu holter (bez lekow) wykazał tachykardie zatokowa średnie dzienne tętno 110/min, najwyższe 179 oraz spadek nocny do 48. biorę metoprolol, nieraz natychmiast po wstaniu z łóżka bo ten ból uniemożliwia funkcjonowanie. później jest lepiej bo ten bol przy lekkim wysiłku wraca ale trwa tylko kilka-kilkanaście sekund jak i serce dalej wojuje. dodatkowo mam podejrzenie zespołu podkradania( 110/80 lewa 140/90 prawa) pół roku temu dobre wyniki krwi. nie wiem czy ma to cos wspolnego jednakze bardzo czesto boli mnie tylko lewa reka a niedlugo po polozeniu się bolą łydki. podczas przebywania np na basenie czy w wannie jest mi słabo, tak samo jak się np schyle i wstanę. do lekarza się kiedys wybieram ale narazie nie mam na to czasu ( szkoła, dzieci, dom). ja sie tam nie znam dlatego pytam was ekspertów czy jest jakaś nadzieja że samo przejdzie oraz jakie mogą być przyczyny? . kiedy tachykardia może być groźna? pozdrawiam serdecznie serdecznie
KOBIETA, 31 LAT 4 miesiące temu
Lek. Paweł Szadkowski
83 poziom zaufania

Pani dolegliwości wymagają dokładnej diagnostyki oraz leczenia w poradni kardiologicznej. Sugeruję pilnie się tam udać ponieważ tachyarytmie mogą doprowadzić do trwałej przebudowy mięśnia sercowego, jego uszkodzenia i niewydolności.

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy