Jeśli nie autyzm, to co?

Witam.

Jestem mamą 4-letniego chłopca. Od lata tego roku syn zaczął się dziwnie zachowywać. Zrobił się agresywny, obrażalski, często wpadał w złość. Stracił również zainteresowanie zabawkami oraz zaczął nadmiernie skupiać swój wzrok na wszystkim co się rusza. Były to wiatraczki, flagi, listki na gałązkach, kawałek papieru. Idąc do przedszkola czy na spacer domagał się któregoś z tych przedmiotów. Często również się z nimi kręcił patrzą jak się poruszają. Przeraziliśmy się zachowaniem syna i zdiagnozowaliśmy go w jednym z podobno najlepszych ośrodków na Dolnym Śląsku. Tam, mimo ewidentnych objawów (zabawy lampką, zainteresowanie bączkami i wiatraczkiem podczas badania) autyzm wykluczono, a zachowania syna zrzucono na opóźniony rozwój mowy i problemy emocjonalne z tym związane. Niestety ja nadal  się niepokoję.

Aktualnie syn jest na etapie światełek choinkowych. Bawi się tylko nimi. Ściąga je z choinki, wyciąga i wkłada żarówki, udaje, że ubiera choinkę. Nic więcej go nie interesuje. Mówi dużo, ale są to głównie wyuczone frazy i zdania. Samodzielne budowanie zdań sprawia mu ogromny kłopot. Posługuje się zaimkiem Ja. Do nas mówi w 3 osobie. Ponadto jest towarzyski i lubi dzieci, aczkolwiek sprawia mu trudność zabawa z nimi. Nie słucha poleceń i często nie odpowiada na pytania. Sam zadaje ich bardzo dużo. Ciągle słyszę "dlaczego". Czy lekarze mogli się  pomylić????

Proszę o pomoc. Pozdrawiam.

KOBIETA ponad rok temu

Rozwój intelektualny dziecka autystycznego

Autyzm to dziecięce zaburzenie rozwojowe. Częściej występuje u chłopców niż u dziewczynek. Sprawdź, co jeszcze warto wiedzieć na temat autyzmu. Obejrzyj film i dowiedz się więcej o rozwoju intelektualnym dziecka z autyzmem.

Witam serdecznie:)

Postawienie diagnozy autyzmu u dziecka nie jest łatwe i wymaga czasu i uwagi. Pani synek jest dodatkowo w takiej fazie rozwoju, która może przysparzać trudności w diagnozowaniu autyzmu: maluchy są trudne do zniesienia, nadruchliwe, zaborcze i jednocześnie przywiązane do pewnych powtarzalnych czynności.

Jeśli nie jest Pani przekonana co do diagnozy postawionej przez ośrodek to zachęcam do skonsultowania się gdzie indziej, aby porównać diagnozy i upewnić się, bądź rozwiać wątpliwości. Warto jednak nie rezygnować z zaproponowanych zapewne, porad terapeutycznych i pracować z maluszkiem przede wszystkim na rowijaniu mowy i komunikowania się z otoczeniem.

Dobrze jest, jeśli jeszcze Pani nie dowiedziała się w ośrodku, co robić , aby zmniejszyć zainteresowanie światełkami i zwiększyć kontakt wzrokowy:)

Pozdrawiam

0
Mgr Agata Majda Pedagogika, Olkusz
73 poziom zaufania

Witam
Specjaliści wykluczyli autyzm ale zauważyli problemy emocjonalne i zaburzenia mowy. Zaburzenia emocjonalne to dość pojemny worek. Pytanie na jakim tle i co dalej nastąpiło po wydaniu diagnozy. Czy chodzicie z dzieckiem na terapie? jeśli tak to na jakie, ile razy, jakie są postępy, co mówią prowadzący. Co z logopedą?
Odpowiedzi na te pytania pomogą w stwierdzeniu czy dziecko robi postępy czy mimo terapii nie i czy nie trzeba pomyśleć o rediagnozie.
Pozdrawiam AM

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty