Kobieta , 15 lat

Mam 15 lat, od około trzech lat na mojej twarzy pojawiają się wągry, szczególnie w strefie nos-broda, oprócz tego bardzo często tworzą mi się "wypryski", czyli krostki ropne, które staram sie wyciskać, niestety po wielu z nich zostaja mi małe blizny...czasem pojawiają się na mojej twarzy duże, czerwone krosty, których nie da się wycisnąć, bo poprostu leci z nich tylko krew,chociaż czuję, że w nich zbiera się ropa... Czasem na mojej twarzy jest całkiem sporo tych wyprysków, innym razem przez kilka dni nie ma ich w ogóle... wiem, że moja cera jest tłusta, ponieważ się świeci dlatego używam wszystkich kosmetyków z gamy Garnier czysta skóra, a....zastanawiam się czy objawy, które u siebie opisałam to już trądzik czy tylko do niego wstęp i czy produkty przeze mnie stosowane, nadają się do mojej cery, czy może powinnam stosowć jakies specjalistyczne kosmetyki. Dodam, że tan problem jest dla mnie bardzo uciażliwy, ponieważ zależy mi na moim wyglądzie....

Odpowiedź na pytanie znajduje się poniżej.
Dr n. med. Małgorzata Salamon 46
Dr n. med. Małgorzata Salamon Dermatolog, Łódź Górna 46 poziom zaufania
Zaufany specjalista Umów wizytę
Edytuj odpowiedź

Zmiany, które Pani opisuje, odpowiadają postaci grudkowej trądziku młodzieńczego. Same kosmetyki w takim wypadku to trochę za mało, aby pozbyć się zmian na skórze. Zachęcam do wizyty u dermatologa. Proszę zaniechać wyciskania zmian, gdyż to tylko pogorszy stan skóry.
 

Lek. Izabela Lenartowicz 83
Lek. Izabela Lenartowicz Lekarz medycyny estetycznej, Katowice Środmieście 83 poziom zaufania
Zaufany specjalista Umów wizytę
Edytuj odpowiedź

Witam proszę zacząć wizytę od konsultacji u lekarza medycyny estetycznej , bądź dermatologa. Skóra zostanie dokładnie obejrzana i zbadana, zostaną dobrane jak najodpowiedniejsze metody leczenia. Najskuteczniejszą metodą na blizny i trądzik jest zastosowanie peelingów medycznych w połączeniu z lekami do stosowania na skórę odpowiednio dobranymi do stanu skóry.
Można wykonać badania helicobacter pylori, badania na posiew bakteriologiczny oraz odwiedzić dobrego dermatologa, który dobierze terapię lekową doustną oraz preparaty do smarowania na skórę.

 Redakcja abcZdrowie
Redakcja abcZdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Witamy serdecznie!

Zebraliśmy dla ciebie dodatkowe informacje dotyczące tematów poruszanych w pytaniu. Skorzystaj z linków poniżej, aby dowiedzieć się więcej:

  • Dermatologia – Jeśli złość sprawia, że stajesz się blady, wściekłość z kolei powoduje, że twoja twarz oblewa się czerwienią, z powodu zimna zaś siniejesz, to takie zmiany barwy skóry są zasadne i łatwo wytłumaczalne. Gdy jednak ni stąd, ni zowąd na skórze pojawiają się czerwone plamy lub inne zmiany, mogą one być zapowiedzią rozmaitych chorób.
  • Trądzik – „Trądzik jest… piętnem, które cierpiący musi nosić… Czymś, co budzi wstyd. Czymś, co jest powodem drwin” (dr A.C. Chue). Tak sądzi ogromna większość osób dotkniętych tym problemem. Jednakże warto zagłębić się i dokładnie poznać przyczyny i rozwój zmian trądzikowych oraz ich skuteczne leczenie.

Nasi lekarze odpowiedzieli też na kilka podobnych pytań innych użytkowników: