Zapytaj lekarza

1 , 0 2 6 , 8 2 6

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Krwawienie z pochwy po okresie

Witam, 23.03. miałam plamienie (powinien to być mój 1 dzień okresy), następnego dnia nic. Kolejnego (25.03) normalne krwawienie miesiączkowe, które trwało do 27.03. i na tym koniec. Z reguły mam bardziej obfite i dłuższe krwawienie miesięczne, pozostałe "efekty uboczne" tj. powiększenie piersi i  zatrzymanie wody w organiźmie wystąpiły jak co miesiąc. Dodam jeszcze, że 21.03. miałam robione usg dopochwowe, na którym widać było zbliżający się na dniach okres. 26.03. Rozpoczęłam 1 opakowanie tabletek antykoncepcyjnych mercilon. Od kilku dni przy oddawaniu stolca, z pochwy wydobywa się krew i jest jej dosyć sporo lub śluz z krwią. Później pojawiają się bóle w dole brzucha. Po zaprzestaniu w/w czynności krew z pochwy nie wydobywa się, utrzymuje się przez jakiś czas ból w dole brzucha. Czym spowodowane moze być to krwawienie? Proszę o poradę. Pozdrawiam A.

KOBIETA, 27 LAT ponad rok temu

Krwawienie w ciąży - przyczyny i postępowanie

Lek. Magdalena Szymańska
64 poziom zaufania

Dzień dobry!

Krwawienie międzymiesiączkowe może być wynikemiem zmian organicznych takich jak m.in. zapalenie błony śluzowej, polip, mieśniaki, nadżerka lub zmian hormonalnych.

Jeżeli powyższe przyczyny zostaną wykluczone zazwyczaj takie krwawienie diagnozujemy jako okołoowulacyjne.

W Pani przypadku jeżeli ropoczęła Pani doustną antykoncepcję hormonalną takie krwawienia mogą pojawiać się przez pierwsze cykle, gdyż organizm musi się przyzwyczaić do nowej równowagi hormonalnej.

Po mniej więcej 3 cyklach krwawienia międzymiesiączkowe powinny ustąpić. Jeżeli tak się nie stanie warto udać się na wizytę do ginekologa i rozważyć zmianę tabletek antykoncepcyjnych na inne.

Bardzo ważne jest aby systematycznie stosowała Pani antykoncepcje.W schemacie 21+7 pierwszą tabletkę powinno się przyjąć w dniu wystąpienia miesiączki, a po skończeniu blistra należy zrobić 7 dniową przerwę. Tabletki w kolejnych dniach należy przyjmować o tej samej porze.

Pozdrawiam!

Lekarz medycyny na specjalizacji z dermatologii i wenerologii.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy