Zapytaj lekarza

1 , 0 1 9 , 4 6 1

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Leczenie depresji i epizody bezsenności

Lecze sie na depresje 4 lata zazywam teraz75mg venlofaksyny bralem tez na poczatku choroby zopiklon przez 1,5 roku puzniej bez problemu odstawilem sen byl w miare dobry jakos 8miesiecy temu mialem epizod bezsenosci zazywalem ok 8dni zopiklon sen wrucil tersz przyszedl drugi epizod przed swietami nagle utracilem sen i znow wrucilem do lekow nasenych prosze o odpowiedz co moze byc przyczynom takiego stanu
MĘŻCZYZNA, 34 LAT ponad rok temu

Dzień dobry.

Na pytania dotyczące stosowania leków najlepiej odpowie psychiatra. Moje doświadczenia z osobami cierpiącymi na depresję sugerują, że problem z bezsennością może wiązać się z nieregularnym przyjmowaniem leków lub mogą stanowić objaw samej depresji.

Myślę, że w pierwszej kolejności powinien Pan skontaktować się bezpośrednio z psychiatrą, który rozpisze na nowo dawkowanie odpowiednich leków i omówi z Panem możliwe działania niepożądane. On też najlepiej wyjaśni, jaki jest związek przyjmowania lub odstawiania leków z bezsennością.

Po drugie, proponuję nawiązać pracę z psychologiem, który pomoże w znalezieniu źródła depresji i w poradzeniu sobie z nią.

Życzę powodzenia i pozdrawiam Tomasz Krasuski

www.krasuski-psycholog.pl

0

Choroby afektywne mogą nawracać, szczególnie w momentach życiowych trudnych, ważnych lub stresujących. Oprócz leków ważna jest także psychoterapia, która pozwala radzić sobie nie tylko z objawami, ale także emocjonalnymi przyczynami choroby, zapobiegać nawrotom, lepiej je rozpoznawać i reagować. Zachęcam do podjęcia konsultacji z psychologiem, psychoterapeutą.

Psycholog i psychoterapeuta. Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy