Zapytaj lekarza

1 , 0 1 0 , 3 5 1

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Leczenie nadciśnienia i bóle głowy

Witam, mam 24 lata. Od roku leczę się na nadciśnienie amlodypiną - 2,5 mg. Przed rozpoczęciem leczenia moje ciśnienie osiągało wartości 190/100 ( nadciśnienie wtórne zostało wykluczone). Problem polega na tym że przed rozpoczęciem terapii nie odczuwałam podwyższonego ciśnienia. Natomiast od jakiegoś czasu ciśnienie zaczęło podnosić się do wartości 140 - 150/ 80 -90 i wtedy bardzo boli mnie głowa. Wizytę u kardiologa mam za kilka miesięcy. Zastanawiam się czy mogę zwiększyć sobie dawkę leku?
KOBIETA, 24 LAT 11 miesięcy temu

Cukrzyca a nadciśnienie

Cukrzyca to poważna choroba, który wpływa niekorzystnie na funkcjonowanie całego organizmu. A jak ta choroba działa na ciśnienie? Obejrzyj film i dowiedz się tego.

Dzień dobry, Tak w takim przypadku może Pan śmiało zwiększyć dawkę leku do 5 mg/dobę.

Pozdrawiam serdecznie,

dr.n.med. Marek Derkacz

Specjalista chorób wewnętrznych, diabetolog i endokrynolog. Autor oraz współautor ponad 140 artykułów i doniesień zjazdowych. Laureat plebiscytu Lekarz Roku 2016 Dziennika Wschodniego. Członek Polskiego Towarzystwa Endokrynologicznego, Diabetologicznego oraz Polskiego Towarzystwa Medycyny Rodzinnej.
umów wizytę 0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety