Kobieta , 30 lat Witam,przez 1,5 roku zażywałam lek Elicea - przepisał mi go lekarz neurolog na ciągłe bóle głowy.Nie wiem jaki związek ma ten lek z bólami głowy, ale zaryzykowałam.Miesiąc temu odstawiłam Eliceę i czuję się strasznie, ciągle czuję jakieś dziwne lęki,kołatanie serca nawet przez pół dnia, drżenie rąk i szczęki,przez co nie jestem w stanie rozmawiać z ludźmi,wole tego unikać.Nigdy czegoś takiego nie miałam.Czy to minie?Czy po elicei mogłam nabyć te wszystkie objawy i będę chora na lęki?
Odpowiedź na pytanie znajduje się poniżej.
Zaufany specjalista Umów wizytę
Edytuj odpowiedź

Czasami gwałtowne odstawienie leku przeciwdepresyjnego powoduje krótkotrwały zespół odstawienny, który jednak po miesiącu powinien ustąpić. Zależy też od przyjmowanej dawki leku.
Neurolog przepisując Eliceę mógł podejrzewać u Pani nerwicę lękową lub coś z tego kręgu.
Proponuję udać się na konsultację do psychiatry. Tylko specjalista ustali pochodzenie Pani dolegliwości i jeśli trzeba wdroży odpowiednie leczenie i ewentualnie psychoterapię.
Proszę też oznaczyć poziom hormonów tarczycy i elektrolitów w tym wapnia zjonizowanego.

Zaufany specjalista Umów wizytę
Edytuj odpowiedź

Dzień dobry,

Proszę znaleźć w swojej okolicy psychoterapeutę i/lub psychiatrę, którzy wyłącznie w kontakcie osobistym mogą zdiagnozować Pani dolegliwości a następnie zaproponować odpowiednie - jeżeli będzie konieczne - leczenie (psychoterapia i/lub farmakoterapia). Pomoc może Pani uzyskać np.: w Poradni Leczenia Nerwic, Poradni Zddrowia Psychicznego lub prywatnie.

 Redakcja abcZdrowie
Redakcja abcZdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Witamy serdecznie!

Zebraliśmy dla ciebie dodatkowe informacje dotyczące tematów poruszanych w pytaniu. Skorzystaj z linków poniżej, aby dowiedzieć się więcej:

Artykuły na ten temat
Kardiologia

Kołatanie serca

Kołatanie serca

Kołatanie serca nie ma jednej określonej definicji. Można o nim mówić, gdy serce bije nadmiernie, zwiększona jest częstotliwość jego uderzeń lub też gdy częstość uderzeń serca jest nieznacznie zmieniona, a pacjent odczuwa je jako nadmierne. Zazwyczaj...

Neurologia

Kiedy ból nie ma przyczyny - ból funkcjonalny

Zacznijmy w ogóle od tego, czym jest ból i jak jest przekazywany. Międzynarodowe Towarzystwo Badania Bólu definiuje ból jako nieprzyjemne, zmysłowe i emocjonalne odczucie towarzyszące istniejącemu lub zagrażającemu uszkodzeniu tkanki. W większości przypadków...