Zapytaj lekarza

1 , 0 1 0 , 1 4 4

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Leki psychotropowe a bolesność pod żebrem

Witam serdecznie.Choruje na nerwice.Muszę brać leki psychotropowe.Biorę je od 3 lat.Bez nich nie śpię.Od półtora miesiąca po każdym posiłku odczuwam ucisk z prawej strony po żebrem , czasem też l lewej ale na ogół z prawej.Myślę, że może mi dokuczać wątroba.Boję się o nią.Muszę brać leki a z drugiej strony martwię się o stan wątroby.Czasem zdarza mi się oddać kał z śluzem Jestem w kropce.Co robić w takiej sytuacji?Dziękuję z góry za odpowiedz
KOBIETA, 29 LAT ponad rok temu

Czym różni się nerwica od innych zaburzeń psychicznych?

Dzień dobry,

Najpierw musi się Pani udać do lekarza POZ, który zdiagnozuje co Pani dolega bądź skieruje do gastrologa.
A w dalszej kolejności, warto rozważyć podjęcie psychoterapii - która jest podstawową metodą leczenia zab.lękowych. W internecie dostępna jest lista certyfikowanych psychoterapeutów Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego wg miejscowości.

umów wizytę 0

Dzień dobry, wydaje się, że w tej sytuacji niezbędna jest konsultacja z psychiatrą i internistą, z lekarzami, z którymi jest Pani w stałym kontakcie. Trzeba omówić możliwe skutki uboczne leków, interakcje z innymi lekami, które Pani przyjmuje. Zastanowić się też czy przyczyna bólu nie leży gdzie indziej. Lekarz przeprowadzi dokładny wywiad i zleci Pani niezbędne badania żeby sprawdzić stan Pani zdrowia.
Nerwica ( zaburzenie lękowe uogólnione) to zaburzenia, które można leczyć w trakcie psychoterapii. Dobre efekty leczenia uzyskuje się m.in. w trakcie psychoterapii poznawczo-behawioralnej. Może warto by było, żeby skonsultowała się Pani z psychoterapeutą o wykształceniu psychologicznym, żeby sprawdzić w trakcie ilu sesji jest możliwość poradzenia sobie z Pani dolegliwościami nerwicowymi. Być może okaże się, że przyjmowanie leków nie jest konieczne.
Mam nadzieję, że uda się Pani znaleźć rozwiązanie.

umów wizytę 0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety