Zapytaj lekarza

1 , 0 2 6 , 7 9 1

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Masturbacja a leczenie grzybicy

Przez około 10 dni brałem antybiotyk Augumentin, Euphyllin oraz Erdomed. Następnie po stosunku z partnerem wyskoczyły mi czerwone plamki na żołędziu oraz spuchł wokół niego nieco penis. Nie bolało, nie piekło, może nieco swędziało. Udałem się do dermatologa, który stwierdził drożdżaki i przepisał kolejny antybiotyk Doxycyclinum TZF 100 mg oraz maść do smarowania Lorinden C. Kuracja trwa już tydzień, a ja nie widzę żadnej poprawy, wręcz nawet nieco większe zaczerwienienie oraz więcej plamek. W trakcie kuracji kilkakrotnie się masturbowałem. Czy wzmocnienie objawów mogło być tego przyczyną? Czy też trzeba będzie zmienić całkowicie kurację?

MĘŻCZYZNA, 28 LAT ponad rok temu

Leczenie grzybicy

Grzybica to choroba, która może atakować różne części ciała. Jak można się jej pozbyć? Na ten temat wypowiada się ekspert - Agnieszka Bańka-Wrona, lekarz medycyny estetycznej.

Witam!
Opisane dolegliwości wskazują na infekcję drożdżakową. Takim infekcjom może sprzyjać antybiotykoterapia o szerokim spektrum. W przypadku infekcji drożdżakowej należy stosować leki przeciwgrzybicze. Doxycyklina jest antybiotykiem oddziaływającym na bakterie, w związku z tym zlecone leczenie wydaje się być nieprawidłowe, jeśli oczywiście rozpoznaniem była infekcją grzybicza. Proponuję ponownie skonsultować problem z dermatologiem (być może innym) w celu dobrania odpowiedniego leczenia. Można spróbować klotrimazolu, który jest lekiem miejscowym dostępnym bez recepty. Jeżeli po tygodniu stosowania 2 razy dziennie nie nastąpi poprawa to należy koniecznie skonsultować problem z dermatologiem. W trakcie leczenia należy unikać podrażnień, w tym masturbacji. Pozdrawiam serdecznie!

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy