Zapytaj lekarza

1 , 0 0 9 , 6 5 5

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Negatywny test, brak okresu

Witam.
Niżej napisze ostatnią odpowiedz na moje pytanie. Jednak robiłam test i wyszedł negatywny, tylko to było 2 dni po spodziewanym okresie (po południu) który miał wystąpić 30 marca, jednak okresu nie mam do dziś, co dalej?
Witam, mam problem. Więc okres miałam 2.03.2010, współżyłam 14.03, natomiast 19 wystąpiło krwawienie, które trwało 2 dni. Trzeci to brązowe plamienie i koniec? Dziś 6.04. pobolewa mnie podbrzusze. Czy to krwawienie co trwało 2 dni mogło być okresem? Albo jakie jest prawdopodobieństwo, że jestem w ciąży:)

Witam!
Ponieważ krwawienie o którym Pani wspomina wystąpiło w 18 dniu cyklu, raczej nie było miesiączką. To tzw. krwawienie międzymiesiączkowe. Może być oznaką zaburzeń hormonalnych, cyklu bezowulacyjnego czy niewydolności ciałka żółtego. Jeżeli podobne objawy powtórzą się w kolejnych cyklach, należy udać się do lekarza ginekologa w celu ustalenia przyczyny zaburzeń miesiączkowania. Jeśli podczas stosunku nie korzystali państwo z antykoncepcji, istnieje ryzyko że doszło do zapłodnienia. Jednak pobolewania w podbrzuszu są raczej zwiastunem krwawienia miesiączkowego (na objawy wczesnej ciąży jest jeszcze za wcześnie). Aby rozwiać te wątpliwości proponuję wykonać test ciążowy w terminie spodziewanej miesiączki. Do badania najlepiej użyć porannego moczu, w którym stężenie oznaczanego hormonu jest największe.

KOBIETA, 20 LAT ponad rok temu
Lek. Kalina Wysocka-Dubielecka Stażysta/Rezydent, Warszawa
62 poziom zaufania

Witam!

Ponieważ miesiączka już długo się opóźnia, trzeba wyjaśnić przyczynę takiej sytuacji.

Proponuję zacząć od ponownego wykonania testu ciążowego. Poprzedni chociaż wykonany w odpowiednim terminie mógł jeszcze wypaść negatywnie nawet przy obecności ciąży (czasami stężenie hcg we wczesnej ciąży jest zbyt małe, aby test mógł je wychwycić). Przeprowadzenie testu rano z użyciem pierwszego moczu jest znacznie bardziej wiarygodne.

Jeżeli wynik będzie negatywny, powinna Pani pójść do ginekologa. Możliwe, że przyczyną braku miesiączki jest torbiel czynnościowa jajnika (nie jest groźna, ale ma tendencje do nawracania) lub zaburzenia hormonalne. Prawdopodobnie konieczne będzie wykonanie USG narządu rodnego i/lub badań poziomu hormonów.

Lekarz.
umów wizytę 0
Lek. Magdalena Mroczek Stażysta/Rezydent, Warszawa
76 poziom zaufania

Witam,

Krwawienie, które Pani opisuje nie było miesiączką tylko prawdopodobnie tzw. krawawieniem międzymiesiączkowym. Przyczyn plamień pomiędzy miesiączkami może być wiele. Zazwyczaj plamienia te są skąpe i trwają do około 4 dni. Często takie plamienia mogą pojawiać się w środku cyklu lub wyprzedzać okres. Czasami plamienie pomiędzy miesiączkami wynika z fizjologii i nie powinno budzić niepokoju.

Szczególnie w okresie okołoowulacyjnym może wystąpić tzw. krwawienie okołoowulacyjne. Jest ono zjawiskiem fizjologicznym i spowodowane jest nagłym spadkiem stężenia żeńskich hormonów estrogenów w czasie owulacji. Krwawienie takie trwa do 4 dni, jest zazwyczaj skąpe i ustaje wtedy, kiedy wzrasta poziom progesteronu.

Krwawienia między miesiączkami, jeśli nie mogą być w sposób prosty powiązane z momentem owulacji są patologiczne i należy udać się z nimi do ginekologa w celu przeprowadzenia dalszej diagnostyki. Czynniki je wywołujące zależą od objawów dodatkowych, które towarzyszą krwawieniom. Jeśli np. krwawieniom towarzyszą obfite miesiączki, w takim wypadku mogą być one spowodowane mięśniakiem macicy. Jeśli natomiast towarzyszy im gorączka oraz silne bóle brzucha, w takim wypadku przyczyną może być zapalenie przydatków.
Poza tym plamienia między miesiączkami mogą pojawić się przy zażywaniu hormonów. Często pojawiają się w pierwszym okresie przyjmowania pigułek. Jeśli nie trwają dłużej niż 6 miesięcy, wtedy uważa się je za normalne. Jeśli się przedłużają należy zgłosić sie do lekarza ginekologa. Czasami przy przyjmowaniu pigułek antykoncepcyjnych występują też tzw. krwawienia z odstawienia. Dochodzi do nich np. kiedy zapomniało się przyjąć dawki hormonów. Przy stosowaniu spirali krwawienia wynikają z podrażnienia dróg rodnych. Krwawienia podczas stosunku mogą być za to spowodowane nadżerką lub wynikać z mechanicznego podrażnienia. Plamienia mogą zdarzyć się również w ciąży i wtedy mogą wynikać ze zmian hormonalnych, zmęczenia lub krwawienia z pęcherza płodowego.

W Pani przypadku proponuję ponownie wykonać test ciążowy. Następnie proszę zgłosić się do ginekologa. Opóźnianie się okresu może być wynikiem stresu, ale również poważnych zaburzeń hormonalnych czy ogólnoustrojowych związanych np. z obniżeniem poziomu hormonów tarczycy. Zawsze należy wyjaśnić przyczynę braku miesiączki.

umów wizytę 0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety