Zapytaj lekarza

1 , 0 1 2 , 2 1 5

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Nie mogę wziąć pełnego oddechu - co mi może dolegać?

Na wstępie podam, że jestem kobietą i mam 15 lat. Moje objawy są następujące: mam płytki oddech, czuję tak, jakby powietrze nie mogło do końca wypełnić moich płuc - nie mogę wziąć pełnego oddechu, mam też ataki duszności. Ciężko mi również oddychać przez nos - nie czuję żadnej „ulgi” jeżeli można to tak nazwać i wiąże się z tym to, że śpię z otwartą buzią o ile to jest ważne. Podczas wykonywania wysiłków fizycznych, różnorodnych ćwiczeń mam dużą zadyszkę. Ogólnie cały czas czuję się niedotleniona, a jest to uczucie dyskomfortowe. Często również czuję przeraźliwy ból w mostku, tak, że ruch sprawia mi ból i to zdarza się przeważnie minimum raz na tydzień. Byłam z tym u lekarza, opisałam mu moje objawy. Miałam robione EKG serca, które nie wykazało nic niepokojącego oraz miałam pobieraną krew, aby wykluczyć cukrzycę oraz różnorakie niedobory. Badania wykluczyły też astmę. Jest to dla mnie uciążliwe i nie wiem co mam robić. To wszystko mnie męczy, często jestem wykończona po zwykłym w-fie, częściej się też denerwuję.
KOBIETA, 15 LAT ponad rok temu

Jedzenie może zwiększać ryzyko alergii! Zobacz, na co uważać

Dietetyk kliniczny Iwona Wierzbicka mówi o tym, jakie produkty spożywcze mogą wywoływać alergie. Ryzykowne mogą być: jaja, kolorowe barwniki spożywcze i produkty paczkowane zawierające glutaminian sodu wywołujący reakcje alergiczne. Oprócz tego warzywa takie, jak bakłażany, papryka, pomidory czy ziemniaki przyczyniają się do rozszczelnienia jelita, co może wywołać róznego rodzaju alergie.

Witam serdecznie.

Niestety nie potrafię odpowiedzieć na Pani pytanie co jest przyczyną takich dolegliwości.
Jeżeli nie miała Pani do tej pory konsultacji laryngologicznej, może warto rozpatrzyć jej wykonanie.
Nagły ból podczas wysiłku fizycznego może być również związany z bólami kostno-stawowymi.

Napisała Pani również że często się  denerwuje - być może podłoże objawów jest emocjonalne, proszę się zastanowić nad wizytą u psychologa.

Pozdrawiam.

Lekarz specjalista chorób wewnętrznych. Autorka wielu profesjonalnych publikacji medycznych.
umów wizytę 0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety