Zapytaj lekarza

1 , 0 2 7 , 5 9 4

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Niedoczynność tarczycy a odchudzanie

Moja masa ciała - 83,5, 38 lat, kobieta. Moje próby odchudzania z powodzeniem to przyjmowanie Z*** 15. Przez 6 mies. schudłam 12 kg (w 2009 roku, od stcznia do czerwca). Choruję na niedoczynność tarczycy od 1989 roku, spowodowana całkowitym usunięciem tarczycy - rak. Biorę E*** 200. Mój dzienny jadłospis to np. śniadanie - 2 kromki razowego chleba z szynką drobiową, herbata, podwieczorek - jabłko, obiad - 250 ml zupy, kolacja - serek wiejski. Wypijam ok. 2 litrów wody n/gaz dziennie, 2 godziny spaceruję oraz ok. 2 godzin chodzenia po schodach (związane z moją pracą - wychowaca w bursie). Chciałabym jeszcze schudnąć, ale moje wysiłki nie przynoszą efektów. Proszę o radę, co jeszcze mogę zrobić lub do kogo mam się udać?
ponad rok temu

Dieta eskimosów a choroby serca

Witam!

Zabrakło informacji o Pani wzroście (nie wiem, jaki jest stosunek masy ciała do wzrostu).

Pani jadłospis świadczy o tym, że jada Pani naprawdę niewiele.

Podstawową rolę powinno odgrywać leczenie Pani schorzenia. W przypadku takiej choroby powinna być Pani prowadzona przez dietetyka, który ma dostęp do Pani badań. Może Pani także spróbować ćwiczeń w fitness klubie. Około 14 godzin aerobiku jest równoznaczne ze spaleniem 1 kg tkanki tłuszczowej.  Jeśli jednak jest Pani otyła, taka forma ruchu nie jest dla Pani polecana (niestety, nie znam Pani BMI).

Na abcodchudzanie.pl pisałam już o odchudzaniu przy niedoczynności tarczycy. Dobrze, jeśli zechciałaby Pani to przeczytać. Niemniej, uważam, że powinna Pani odchudzać się pod okiem dietetyka. Być może stosuje Pani jakieś leki (poza tymi na niedoczynność tarczycy), które mogłyby prowadzić na nadmiernej masy ciała lub podjada?

Pozdrawiam

Dietetyk, autorka wielu tekstów dotyczących problematyki odchudzania i zdrowego żywienia.
0

Przy niedoczynności tarczycy dieta jest bardzo istotna. Z jadłospisu najlepiej wykluczyć kapustę, kalafior, brukselkę, rzepę, brukiew, strączki (fasolę, groch, soję), a także cukry proste (słodycze, cukier, miód, dżemy), żywność mocno przetworzoną i fast foody. Należy zadbać o odpowiednią podaż białka, tłuszczy i węglowodanów. Pozdrawiam, k.wawrzyniak@odzywiajsiezdrowo.pl www.odzywiajsiezdrowo.pl

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy