Zapytaj lekarza

1 , 0 0 9 , 4 7 6

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Niedoczynność tarczycy i Hashimoto oraz podwyższenie TSH

Pogorszenie wyników W grudniu stwierdzono u mnie niedoczynność tarczycy, później hashimoto. pierwszy wynik TSH to 7,7 (w grudniu), 2,88 (w kwietniu) i tydzień temu 15,58 :(. Czy to możliwe? Lekarz zwiększył mi dawkę leku euthyrox teraz biorę 100. Nie zlecono mi dodatkowych badań, a coraz gorzej się czuję, mam okropne bóle głowy, jestem osłabiona.. Co mam robić?
KOBIETA, 23 LAT ponad rok temu

Witam Panią,

Takie wahania stężenia hormonów w przebiegu choroby Hashimoto są możliwe, szczególnie jeśli miała Pani wysokie miano przeciwciał antyTPO i/lub aTG. Jeśli rozpoznanie zostało właściwie postawione, to lekarz słusznie zwiększył Pani dawkę leku. Jeśli bóle głowy są dokuczliwe, powinna Pani zgłosić się do lekarza, aby zebrał dokładny wywiad chorobowy, zbadał Panią i ustalił ich przyczynę.

Pozdrawiam serdecznie.

dr n. med. Marek Derkacz

Specjalista chorób wewnętrznych, diabetolog i endokrynolog. Autor oraz współautor ponad 140 artykułów i doniesień zjazdowych. Laureat plebiscytu Lekarz Roku 2016 Dziennika Wschodniego. Członek Polskiego Towarzystwa Endokrynologicznego, Diabetologicznego oraz Polskiego Towarzystwa Medycyny Rodzinnej.
umów wizytę 0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety