Zapytaj lekarza

1 , 0 2 1 , 0 4 8

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Niedoczynność tarczycy u 11-latki a odchudzanie

Witam,mam 17 lat i niedoczynność tarczycy od 11 lat,przy wzroście 157cm waże 90 kg ,jem co potrzeba,nie jem słodyczy ,jem 4 posiłki ,jeżdże na rowerku stacjonarnym i ćwicze w domu ,i nie chudne a wręcz przeciwnie,nie wiem co mam robić ,co słysze o przybranej wadze to na płacz mi sie zbiera ,bardzo proszę o porade jaką diete mam dobrać i ćwiczenia .
17 LAT ponad rok temu

Indeks glikemiczny w cukrzycy

Indeks glikemiczny oznacza poziom glukozy we krwi po spożyciu posiłku. Czy dla cukrzyka powinno to mieć znaczenie? Obejrzyj film i zapoznaj się z wypowiedzią eksperta.

Witam serdecznie! Jeśli rzeczywiście utrzymuje Pani zbilansowaną dietę i regularnie ćwiczy, a mimo to nie dochodzi do spadku wagi, prawdopodobnie mamy do czynienia z niewyrównaną niedoczynnością tarczycy. Tycie jest jednym z głównych objawów tej choroby, dlatego radziłabym oznaczenie hormonów - fT3, fT4 i TSH oraz konsultację endokrynologa. Prawdopodobnie po wyrówaniu niedoborów hormonalnych waga zacznie się normalizować. Pozdrawiam.

Rezydentka w Wojewódzkim Szpitalu Zespolonym w Kielcach.
0

Witam, Twoja otyłość może być przyczyną niewyrównanego poziomu hormonów lub błędów dietetycznych albo obu tych czynników. Aby to stwierdzić powinnaś udać się do lekarza endokrynologa oraz do dietetyka. Pozdrawiam

Dietetyk należący do Polskiego Towarzystwa Dietetyki, Polskiego Towarzystwa Żywienia Pozajelitowego, Dojelitowego i Metabolizmu, Polskiego Stowarzyszenia Dietetyków oraz Polskiego Stowarzyszenia Osób z Celiakią i na Diecie Bezglutenowej.
0

Witaj, Jeżeli jesteś pod opieką endokrynologa, masz wykonane badania i przyjmujesz leki to nie powinnaś tyć o ile dobrze się odżywiasz. TSH powinno być w graniach 1-2. Same przyjmowanie leków nie spowoduje że schudniesz!! Wyeliminuj z diety błędy żywieniowe http://portal.abczdrowie.pl/bledy-zywieniowe , http://portal.abczdrowie.pl/zasady-zdrowego-odchudzania zdrowo się odżywiaj http://portal.abczdrowie.pl/zasady-zdrowego-odzywiania, jedz 5 posiłków w ciągu dnia i więcej się ruszaj - spacery, marszobiegi, pływanie, ćwiczenia w domu. Wszystko zależy od Ciebie, Pozdrawiam, mgr Aneta Kościołek

Dietetyk, biotechnolog, specjalista ds. zdrowia publicznego. Doktorantka Śląskiego Uniwersytetu Medycznego.
0

Leczenie chorób tarczycy wymaga długoterminowych działań. Pierwotna przyczyna najczęściej nie leży w samej tarczycy, a w systemie immunologicznym. Kluczem do poprawy funkcjonowania tarczycy jest odnalezienie przyczyny, wyeliminowanie jej oraz odpowiednia dieta bogata w naturalną żywność. Produkty i substancje, które powodują problemy z tarczycą. - Są to przede wszystkim produkty rafinowane, przetwarzane, pasteryzowane, GMO, konserwowane, aromatyzowane, barwione, - Soja - badania wskazują, że soja może mieć silne właściwości zmniejszające pracę tarczycy (nawet tak mała ilość jak 50g soi może osłabić istotnie pracę tarczycy). - Gluten - budowa molekularna tarczycy jest prawie identyczna z glutenem, co zwiększa ryzyko ataku autoimmunologicznego. Proszę odstawić produkty z pszenicy - chleb, makarony, pierogi, kluski, mąkę itp. - Warzywa psiankowate – ograniczać. Zaliczamy do nich pomidory, ziemniaki, paprykę (w każdej formie, również przypraw - chili, cayenne), bakłażana, tytoń, jagody Goji oraz owoce miechunki. - goitrogeny - mogą zakłócać funkcjonowanie tarczycy, ale gotowanie produktów zawierających je powoduje dezaktywację tych substancji. Produkty zawierające goitrogeny to: brokuły, brukselka, kapusta, kalafior, kapusta włoska, kalarepa, brukiew, rzepa, proso, maniok, gorczyca, bataty, szpinak, truskawki, brzoskwinie, rzeżucha, orzeszki ziemne i piniowe, soja, rzodkiewka. Rzeżuchę i rzodkiewkę można jeść z umiarem, soję i orzeszki ziemne całkowicie wyeliminować, pozostałe można jeść po ugotowaniu. Jak wspomagać tarczycę? - zwiększyć spożycie białka, którego źródłem są między innymi: mięso (ale wolne od hormonów i antybiotyków w tym podroby), jaja, ryby; - zwiększyć spożycie tłuszczu - niewystarczająca ilość tłuszczu zaostrza zachwianie równowagi hormonalnej. Do naturalnych zdrowych źródeł tłuszczy należą: oliwa z oliwek z pierwszego tłoczenia, masło ghee, smalec, olej kokosowy, mleko kokosowe, awokado, len, ryby, orzechy. Oleje roślinne rafinowane należy wyeliminować całkowicie; - uzupełniać niedobory mikroelementów : witaminy z grupy B, witaminę A, witaminę D, kwasy tłuszczowe Omega-3, żelazo, selen, cynk miedź, jod; - sięgać po żywność zawierającą lub wspomagającą produkcję glutationu. Jest to najsilniejszy przeciwutleniacz, który wzmacnia układ odpornościowy. Znajduje się w szparagach, brokułach, brzoskwiniach, szpinaku, czosnku, awokado, kurkumie, grejpfrutach, kapuście, orzechach włoskich, ostropeście plamistym, surowych jajach; - dbać o prawidłową florę bakteryjną jelit - 20% funkcji tarczycy zależy od zdrowych bakterii jelitowych. Należy uzupełniać je probiotykami: np. spożywać produkty fermentowane: kiszoną kapustę, ogórki itp.; - unikać produktów przetworzonych, środków pielęgnacyjnych i kosmetyków zawierających dużo chemii; - unikać stresu, zadbać o relaks – tarczyca jest niezwykle wrażliwym organem i bardzo silnie reaguje na stres; Więcej informacji na stronie: http://www.odzywiajsiezdrowo.pl/artykuly/profilaktyka-i-naturalne-leczenie-niedoczynnosci-tarczycy Pozdrawiam, k.wawrzyniak@odzywiajsiezdrowo.pl www.odzywiajsiezdrowo.pl

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy