Zapytaj lekarza

1 , 0 1 0 , 3 6 1

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

O czym świadczy wysokie ciśnienie tętnicze?

witam niepokoi mnie wysokie ciśnienie tętnicze 170/100 obecnie biorę leki polpril 5 mg, vivacor 12,5 mg, pradaxa 110 mg, acard 175 mg, areplex 75 mg, romazic 20 mg. Lekarz twierdzi , że takie ciśnienie może być - ostatni pobyt na oddziale kardiologii 24 stycznia. Proszę o poradę
MĘŻCZYZNA, 58 LAT 11 miesięcy temu

Nieprzyjmowanie leków w nadciśnieniu tętniczym

Utrzymanie prawidłowej wagi ciała, niepalenie tytoniu, aktywność fizyczna ? te czynności mogą uchronić przed rozwojem nadciśnienia tętniczego. Jednak czy w przypadku jego wystąpienia konieczne jest leczenie farmakologiczne? O tym opowiada dr Piotr Gryglas, kardiolog.

Lek. Aleksandra Witkowska Stażysta/Rezydent, Warszawa
79 poziom zaufania

Zdecydowanie ciśnienie skurczowe 170mmHg jest ciśnieniem za wsokim, wymagającym dalszych kroków terapeutycznych celem unormowania do granicy 130/90mmHg.

Proszę kontaktować się z lekarzem rodzinnym, który najszybciej pomoże zmodyfikować terapię.

Zalecam pomiary przez 7 dni, 3x dziennie rano przed przyjęciem leków, po przyjęciu leków oraz wieczorem. Z tymi zapisami proszę zgłosić się do swojego lekarza POZ.

pozdrawiam,
lek. A.Witkowska

umów wizytę 0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety