Zapytaj lekarza

1 , 0 2 1 , 0 4 8

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Od czego rozpocząć zrzucenie 30 kilogramów?

chcialabym zrzucic 30 kg ale nie wiem od czego zaczac
ponad rok temu

Ciemne alkohole wywołują gorszego kaca!

Prawdopodobnie każdy z nas tego doświadczył - syndrom dnia następnego. Czy wiesz, dlaczego tak cierpisz po suto zakrapianej imprezie? Być może powodem był rodzaj alkoholu.

Witaj, Na początku odchudzania powinnaś przeanalizować swój dotychczasowy sposób odżywiania i wyeliminować błędy - w tym pomoże Ci artykuł portal.abczdrowie.pl/najczestsze-bledy-zywieniowe a kolejny ułatwi rozpoczęcie zdrowego odchudzania - http://portal.abczdrowie.pl/zasady-zdrowego-odchudzania i http://portal.abczdrowie.pl/zasady-zdrowego-odzywiania. Pamiętaj aby Twoja dieta zawierała około 1300 - 1500 kcal. Nie mniej bowiem może wstąpić efekt jojo. Spożywaj regularnie posiłki co 3-4 h, wówczas nie będziesz miała ochotę na słodyczę oraz podjadanie. Pij wodę mineralną z jodem oraz zieloną herbatę. Ważne są także ćwiczenia - modelują ciało, zapobiegają zwisom skóry no i oczywiście ułatwiają pozbycie się zmagazynowanej tkanki tłuszczowej. Ćwicz chociaż 1 godzinę co 2 dzień. Pozdrawiam, Aneta Kościołek

Dietetyk, biotechnolog, specjalista ds. zdrowia publicznego. Doktorantka Śląskiego Uniwersytetu Medycznego.
0

Odchudzanie proponuję zacząć od przeanalizowania swojego dotychczasowego sposobu odżywiania. Świadomość popełnianych błędów jest szalenie istotna. W tym celu przez kilka kolejnych dni - najlepiej przez tydzień - spisuj swój codzienny jadłospis. Co jadłaś, o której godzinie i w jakich ilościach. Analiza jadłospisu pokaże, co jest największym problemem. Może nieregularność posiłków? Za mała ilość płynów w diecie? Częste sięganie po słodycze? Brak takich produktów, jak kasze, ryż, ryby, orzechy? Nadmiar sera żółtego czy topionego? Po przeanalizowaniu jadłospisu, powoli wprowadzaj zmiany. Nigdy nie zmieniaj wszystkiego z dnia na dzień. Jeżeli masz dobre nawyki, np. niejedzenie po 19 czy jedzenie codziennie jabłka, zostaw je i podtrzymuj nadal. Podczas zmiany nawyków żywieniowych, cały czas notuj, co jesz. Bardzo to ułatwia mobilizację do trzymania diety. Zmiany nawyków żywieniowych z reguły wprowadza się następująco: - Nawodnienie organizmu (min. 1,5 l wody/ dzień, przy czym nie pijemy w trakcie jedzenia) -Wyregulowanie godzin posiłków - jadamy co 3-3,5 godziny. -Wprowadzenie pełnowartościowego śniadania, zawierającego produkty ze świata zwierząt (jajka, twarogi, ryby, mięso), warzywa i pieczywo. -Wprowadzenie codziennej porcji owoców (ok. 300g/dzień). -Wprowadzenie jarskiej kolacji (bez mięsa i jajek) spożywanej do godziny 19. -Wprowadzenie odpowiednich tłuszczów: oliwy z oliwek i oleju rzepakowego, ograniczenie masła, serów żółtych, topionych, parówek. -Wyeliminowanie z diety produktów zawierających syrop glukozowo-fruktozowy lub utwardzony tłuszcz roślinny. -Wprowadzenie do diety warzyw, kasz, strączkowych, ryżu, produktów z pełnego przemiału. Są to zalecenia ogólne, być może Tobie będzie potrzebna zindywidualizowana dieta. Dlatego też warto jest udać się do specjalisty, który ułoży odpowiedni plan żywieniowy dla Ciebie. Pozdrawiam

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy