Zapytaj lekarza

1 , 0 2 1 , 1 7 8

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Odchudzanie 17-latki

Witam! :D Mam 16 lat 146 cm wzrostu i 70 kg. Najprawdopodobniej już nie :( Proszę pomóżcie mi schudnąć, w szkole się wszyscy śmieją, nawet mam problemy żeby sobie znaleźć chłopaka. Zrobię wszystko co będziecie mi kazali!! Prosze o pomoc! Czekam
16 LAT ponad rok temu

Dieta śródziemnomorska

Roma Wojtewicz Dietetyk, Poznań
76 poziom zaufania

Witam Najwłaściwsza w tym wypadku byłaby prawdopodobnie zmiana nawyków żywieniowych. Należy przy tym pamiętać, że proces zdrowej i skutecznej utraty masy ciała jest stopniowy i wymaga cierpliwości. Przede wszystkim proponuję zwiększyć liczbę posiłków w ciągu dnia do 5 - to pomoże uregulować metabolizm i zapobiegnie nadmiernemu odkładaniu się tkanki tłuszczowej. Wskazana jest też rezygnacja ze słodyczy (w tym również pieczywa cukierniczego typu drożdżówki, pączki, ciastka francuskie itp.), napojów słodzonych (dosładzanie kawy i herbaty, gotowe soki, wody smakowe) oraz słonych przekąsek typu chipsy, krakersy. Poza tym dieta powinna być różnorodna - bogata w warzywa i owoce, pełnoziarniste produkty zbożowe (ciemne pieczywo, kasze, brązowy ryż, mąkę pełnoziarnistą, makaron razowy, płatki razowe i owsiane, otręby), chude mięso i ryby, produkty mleczne (jogurty, kefiry, maślanki. sery twarogowe). Ważna jest też aktywność fizyczna- postaraj się ćwiczyć każdego dnia minimum 20 min - mogą być to dowolne ćwiczenia realizowane w domu, lub wybrany rodzaj sportu.

0

Witam, odchudzanie w takim wieku musi być zrobione z głową, w grę wchodzi tylko i wyłącznie przygotowanie optymalnie dobranej diety, do aktywności fizycznej, masy ciała, wzrostu oraz całego trybu życia. Dobrze było by wykonać też analizę składu ciała żebyśmy wiedzieli jaki jest poziom tłuszczu w organizmie. Najlepiej by było pójść na wizytę do gabinetu dietetyka i odchudzać się pod jego okiem.

0

Witam. Wg siatek centylowych Twoja masa ciała świadczy o otyłości. Powinnaś jak najszybciej zmienić swój sposób żywienia i styl życia. Tutaj pomoc bez wizyty bez dietetyka się nie obejdzie. Odchudzanie na własną rękę może Ci tylko zaszkodzić. Zanim jednak udasz się do specjalisty postaraj się wprowadzić kilka podstawowych zmian. Zacznij pić około 1,5-2 l płynów w ciągu dnia (wody, herbaty ziołowej – ale nie przeczyszczającej, herbaty owocowej, zielonej lub białej), unikaj słodzonych i gazowanych napojów, unikaj gotowych dań, słonych i tłustych przekąsek, słodyczy, produktów typu fast food – to są podstawowe zasady. Dalej spróbuj jeść 4-5 małych objętościowo posiłków – 3 posiłki główne i 2 przekąski. Na przekąski jedz: owoc/szklankę drobnych owoców lub jogurt naturalny z garstką owoców lub 2 łyżki orzechów lub 2 szklanki warzyw lub sok warzywny. Na śniadanie wybieraj np. 2 kromki chleba razowego z pastą jajeczną lub twarogową lub rybną lub z warzyw strączkowych lub z awokado (bez majonezu, ale za to z jogurtem 2%) z warzywami np. 1 pomidorem lub ½ papryki albo zupę mleczną – płatki owsiane (3 łyżki) z mlekiem/jogurtem 2% z garstką owoców. Na obiad standardowo garstka ugotowanej kaszy/ryżu brązowego/ makaronu pełnoziarnistego/ ziemniaków (bez tłuszczu i śmietany) z dużą ilością warzyw i dodatkiem białkowym (chudym mięsem, jajkiem, rybą lub warzywami strączkowymi). Unikaj potraw smażonych w panierce i w głębokim tłuszczu. Na kolację postaw na zupy np. krem (bez dodatku tłuszczu i śmietany, na wywarze warzywnym). Pamiętaj też o codziennej aktywności fizycznej – szybki marsz czy basen to aktywności idealne dla Ciebie na początek. Pozdrawiam.

Dietetyk w poradni dietetycznej JeszFresh w Warszawie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy