Zapytaj lekarza

1 , 0 2 7 , 6 3 8

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Odchudzanie bez diety

Witam , moje pytanie brzmi : jak schudnąć bez diety . Chodzi mi tak naprawde o 6 kg. Cwiczę 3 razy w tygodniu po 1 godzinie.
KOBIETA, 51 LAT ponad rok temu

Zanim zaczniesz odchudzanie

Nadejście wiosny i zbliżające się lato stają się motywacją wielu osób do zrzucania nadprogramowych kilogramów. Baszar El-Helou z Pracowni dietetycznej WANILIA, opowiada o tym, jakie kroki należy podjąć, by odchudzanie nie wyrządziło naszemu organizmowi negatywnych symptomów.

Witam,

w odchudzaniu chodzi o to, aby wypracować ujemny bilans energetyczny. Czy zrobi to Pani poprzez zwiększoną aktywność fizyczną, bez zwiększania dotychczasowej energetyczności diety czy połączy Pani dietę redukcyjna z aktywnością fizyczną to wszystko jedno. Z doświadczenia jednak widzę, że włącznie aktywności fizycznej często wiąże się z nieświadomym zwiększeniem kaloryczności jadłospisu. W takim przypadku ciężko będzie uzusakć efekt chudnięcia.

Dietetyk specjalizujący się w żywieniu w chorobach cywilizacyjnych.
0

Witam! Dokładne, indywidualne zalecenia żywieniowe mogą być podane po zebraniu wywiadu żywieniowo-chorobowego. Wstępnie zachęcam do przestrzegania zasad racjonalnego żywienia, które podam poniżej. 1. Codzienna aktywność fizyczna i odpowiednia dieta pomaga w zachowaniu pełni zdrowia i kondycji. 2. Podstawą prawidłowej diety jest różnorodność spożywanych produktów. Należy spożywać 4 – 5 posiłków dziennie w odstępach nie dłuższych niż 4 godziny. Dzień powinno rozpoczynać śniadanie. 3. Pełnoziarniste produkty zbożowe (np. chleb razowy, chleb pełnoziarnisty, grube kasze, ryż brązowy) powinny być dla głównym źródłem energii w codziennej diecie. 4. Codziennie należy spożywać warzywa i owoce. Zalecana jest przewaga warzyw nad owocami. 5. Każdego dnia co najmniej dwa razy zaleca się spożywanie mleka i jego przetworów tj. jogurty, kefiry, sery twarogowe. 6. W diecie powinny zostać ograniczone tłuszcze zwierzęce (smalec, tłuste mięsa). Dozwolone są tłuszcze roślinne (tj. olej rzepakowy, oliwa z oliwek). 7. Źródłem białka w diecie powinny być: mięso drobiowe, ryby oraz nasiona roślin strączkowych np. soja, groch, fasola. Należy ograniczyć spożycie tłustego mięsa czerwonego. 8. Przeciwwskazane jest spożywanie dużej ilości soli i słodyczy (źródła „pustych” kalorii). 9. Należy pić wystarczającą ilość płynów– około 1,5-2 litrów dziennie. 10. Należy ograniczyć lub wykluczyć spożywanie alkoholu. Po przepisy i wskazówki dietetyczne zapraszam również na moją stronę http://diet-coaching.xaa.pl/ ; Pozdrawiam, dietetyk Patrycja Sankowska

Dietetyk medyczny. Absolwentka Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego w Szczecinie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy