Zapytaj lekarza

1 , 0 2 0 , 3 3 4

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Odchudzanie dla 13-latki strach przed rozbieraniem

Mam 13 lat ważę 58 kg i mam ok. 160 cm wzrostu. Ile powinnam ważyć? Nie umiem się odchudzić. Prawie cały czas chcę mi się jeść, lubię słodycze itp. Nie umiem się zdyscyplinować. A jeszcze do tego w tym roku idę do 1 gimnazjum i wstydzę się rozebrać przy pielęgniarce podczas bilansu, który będzie. Pomóżcie! Ile powinnam ważyć i jak schudnąć!!??
, 13 LAT ponad rok temu

Czy olszówka jest grzybem trującym?

Roma Wojtewicz Dietetyk, Poznań
74 poziom zaufania

Witam Masa ciała powinna mieścić się w granicach 52 kg, jednak aktualna również mieści się w normie, dlatego nie ma powodów do obaw. Zamiłowanie do słodyczy i podjadania zalecałabym zwalczać, nie tylko z uwagi na ryzyko wzrostu masy ciała, ale również ze względu na zdrowie. Zamiast słodyczy warto sięgnąć po owoce, koktajle na bazie świeżych owoców i mleka lub jogurtu, sałatki owocowe i musy. Warto też wprowadzić do jadłospisu system 5 posiłków - dzięki temu zredukuje się chęć podjadania pomiędzy nimi, poprzez towarzyszące cały czas uczucie sytości. Ważnym aspektem jest również regularna aktywność fizyczna - pomoże ona w redukcji nagromadzonej w okolicach brzucha tkanki tłuszczowej.

0

Witam. To, że masz apetyt nie jest niczym niezwykłym w Twoim wieku. Rośniesz, cały czasy się rozwijasz, w związku z tym potrzebujesz energii. Dlatego z pewnością nie stosuj diet cud, opierających się na niskiej podaży kalorii. Jedz za to często – co około 2-3 godziny, ale mniejsze porcje (dzięki temu nie zdążysz zgłodnieć, a już nadejdzie pora następnego posiłku, a dodatkowo przyspieszysz metabolizm i łatwiej Ci będzie spalić zbędną tkankę tłuszczową). Ogranicz natomiast słodycze, słodkie i gazowane napoje oraz produkty typu fast food, tłuste i słone przekąski oraz gotowe dania. Wprowadź kilka zmian w swój sposób odżywiania. O prawidłowych zasadach odżywiania przeczytasz tutaj http://portal.abczdrowie.pl/zdrowe-odzywianie Pamiętaj też, aby ćwiczyć regularnie minimum 3-4 razy w tygodniu po ponad 30 minut – tylko wtedy skutecznie spalimy tkankę tłuszczową. Pozdrawiam.

Dietetyk w poradni dietetycznej JeszFresh w Warszawie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy