Zapytaj lekarza

1 , 0 2 2 , 2 4 0

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Odchudzanie u 11-latki

Mam 11 lat . Mam 47kg i 152 cm. Chciałabym schudnac ok 7 kg w 2 tygodnie. Jak? Pomocy! I proszę nie pisać ze nie powinnam itp. Chciałabym żeby ktoś mi napisał plan dnia : co na śniadanie itp kiedy i jakie cwiczenia itp
11 LAT ponad rok temu

Dieta osoby chorej na cukrzycę

Jak powinna odżywiać się osoba chora na cukrzycę? Czy jej dieta musi być rygorystyczna? Na temat diety cukrzyka wypowiada się ekspert - prof. Krzysztof Strojek, diabetolog.

Roma Wojtewicz Dietetyk, Poznań
76 poziom zaufania

Witam Przede wszystkim tak szybka utrata masy ciała w krótkim czasie jest niezdrowa i nieskuteczna, dlatego zdecydowanie nie zalecam tej techniki. Ponadto masa ciała mieści się w normie, dlatego jeśli obserwujesz u siebie nadmierne nagromadzenie tkanki tłuszczowej w określonych miejscach, polecałabym włączenie regularnej aktywności fizycznej - najlepiej ćwiczeń wymagających pracy mięśni właśnie tych obszarów. Polecam też zrezygnowanie ze słodyczy i kalorycznych przekąsek, które są źródłem pustych kalorii.

0

Witam. Twoja masa ciała wskazuje na normę, dlatego nie musisz się odchudzać. Jesteś w wieku dojrzewania, rośniesz, Twoje ciało zmienia się, nabiera kształtów – waga i wzrost idą w górę. Jeśli nadal nie jesteś przekonana polecam, abyś zaczęła regularnie ćwiczyć – około 3-4 razy w tygodniu po minimum 30 minut. Łącz ćwiczenia siłowe z tlenowymi np. brzuszki, przysiady, damskie pompki, a potem rower czy jogging. Możesz także wybrać aerobik, gdzie będzie połączenie tych aktywności. Zacznij także dbać o swoją codzienną dietę – nie jedz dużych objętości, nie przejadaj się, staraj się wybierać produkty jak najmniej przetworzone – unikaj serków i jogurtów owocowych czy smakowych (także tych light), produktów typu fast food, gotowych dań, sosów w słoiczkach czy w proszku, napojów słodzonych (zwróć uwagę czy pijesz sok 100% czy może napój/nektar do, których dodawany jest cukier). Spróbuj jeść 4-5 małych objętościowo posiłków – 3 posiłki główne i 2 przekąski. Na przekąski jedz: owoc/szklankę drobnych owoców lub jogurt naturalny z garstką owoców lub 2 łyżki orzechów lub 2 szklanki warzyw lub sok warzywny. Na śniadanie wybieraj np. 2 kromki chleba razowego z pastą jajeczną lub twarogową lub rybną lub z warzyw strączkowych lub z awokado (bez majonezu, ale za to z jogurtem 2%) z warzywami np. 1 pomidorem lub ½ papryki albo zupę mleczną – płatki owsiane (3 łyżki) z mlekiem/jogurtem 2% z garstką owoców. Na obiad standardowo garść ugotowanej kaszy/ryżu brązowego/ makaronu pełnoziarnistego/ ziemniaków (bez tłuszczu i śmietany) z dużą ilością warzyw i dodatkiem białkowym (chudym mięsem, jajkiem, rybą lub warzywami strączkowymi). Unikaj potraw smażonych w panierce i w głębokim tłuszczu. Na kolację postaw na zupy np. krem (bez dodatku tłuszczu i śmietany, na wywarze warzywnym). Więcej przeczytasz w artykułach http://portal.abczdrowie.pl/zdrowe-odzywianie Pamiętaj, że takie zmiany powinnaś wprowadzić na stałe. Pozdrawiam.

Dietetyk w poradni dietetycznej JeszFresh w Warszawie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy