Zapytaj lekarza

1 , 0 2 0 , 4 2 7

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Odżywianie dziecka z otyłością brzuszną

Witam. Mam na imię Agnieszka jestem mamą 10 latki która ma 148 cm wzrostu i wagę 53 kg ma stwierdzoną otyłość brzuszną i 10% tkanki tłuszczowej za dużo,byłyśmy dziś u lekarza ale przy ogromie pytań niektóre wyleciały mi z głowy nie zrobiłam przed wizytą notatek.W związku z tym mam kilka pytań czy wolno jej jeść zwykły chleb czy tylko ciemne pieczywo?Córka uwielbia naleśniki czy mogę je zrobić z mąki pełnoziarnistej lub kukurydzianej?Czy są jakieś strony z mądrymi przepisami na posiłki?pozdrawia
KOBIETA, 36 LAT ponad rok temu

Bakalie - dietetyczne słodycze

Szanowna Pani, skoro dziecko ma stwierdzoną otyłość brzuszną należy dużą uwagę przyłożyć do diety. Pieczywo ciemne, tak samo kasze i ryże, unikać potraw smażonych i pieczonych w tłuszczu, w tym naleśników. Istotne jest jedzenie regularne posiłków, oraz picie dużej ilości wody do 1,2l dziennie. Wyeliminować soki kupione typu kubuś, ze słomką, napoje gazowane, herbatki słodkie granulowane. Ważne by zmniejszyła Pani ilość dotychczasowych posiłków córce. Do diety włączyć dużo surowych warzyw i owoców, sezonowych:) pozdrawiam

Dietetyk i trener personalny. Absolwentka Akademii Dietetyki w Poznaniu.
0

Witam! Podam kilka ogólnych zasad żywieniowych dotyczących dzieci i młodzieży. 1. Zaplanuj 4-5 posiłków dziennie (wśród nich przynajmniej jeden powinien być posiłkiem ciepłym). 2. W głównych posiłkach powinno znajdować się źródło pełnowartościowego białka (np. mięso, ryby, wędliny, jaja). 3. Zaleca się podawanie chudych wędlin i mięsa. Z mięs należy wykrawać tłuste kawałki, a drób serwować bez skóry. 4. Mleko i przetwory mleczne powinny być spożywane każdego dnia. 5. Wybieraj dobrej jakości tłuszcz roślinny i masło. 6. Do surówek powinien być dodawany olej słonecznikowy, rzepakowy lub oliwa z oliwek. 7. Sałatki owocowe mogą być posypane np. nasionami słonecznika, orzechami włoskimi. Takie sałatki powinny zastąpić słodkie przekąski (batony, czekolady, lody). 8. Zalecane jest zwiększyć ilość warzyw w diecie. 9. Wskazane jest stosowanie produktów pełnoziarnistych (ryż brązowy, kasza gryczana, makaron pełnoziarnisty, pieczywo razowe). Produkty pełnoziarniste są źródłem węglowodanów złożonych, które dają więcej energii. 10. Zalecane jest stosowanie różnorodnych technik przyrządzania potraw- gotowanie w wodzie, na parze, pieczenie w folii lub bez, zapiekanie. Smażenie powinno być ograniczone. 11. Należy ograniczyć spożycie słodyczy oraz unikać żywności typu „fast-food”. 12. Dziecko powinno pić dużo wody mineralnej niegazowanej zamiast dosładzanych napojów, które są źródłem „pustych kalorii”. 13. Zdrowie osoby dorosłej w dużym stopniu zależy od prawidłowego rozwoju fizycznego w dzieciństwie, dlatego zadbaj o aktywność fizyczną swojego dziecka. Zapraszam również na moją stronę http://diet-coaching.xaa.pl/ Pozdrawiam, dietetyk Patrycja Sankowska

Dietetyk medyczny. Absolwentka Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego w Szczecinie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy