Zapytaj lekarza

1 , 0 2 7 , 6 2 0

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Opalanie po zakończeniu kuracji retinoidami

Witam, w marcu zakończyłam terapie retinoidami, w połowie maja wyjeżdżam za granice temp. ok 30 stopni, Czy mogę się opalać?jeśli tak czy moja skóra może opalać się inaczej niż zazwyczaj? Mam obawy że po przyjmowaniu leku opalenizna już nie zbrązowieje jak to było zwykle.
KOBIETA, 26 LAT ponad rok temu

Bezpieczne opalanie

Rozumiem, że od zakończenia leczenia do wyjazdu miną ok. 2 miesiące, więc bezpośredniego zagrożenia nie ma. Należy się liczyć z niewielkim nasileniem nadwrażliwości na słońce w tym sezonie. Przydadzą się kremy z filtrem, przynajmniej w pierwszej połowie wakacji.

0

Dzień dobry, Z pewnością w tej kwestii warto zachować zdrowy rozsądek i podczas pobytu stosować kremy z filtrem. Pozdrawiam

Dyplomowana specjalistka kosmetologii. Ukończyła Wyższą Szkołę Zdrowia, Urody i Edukacji w Poznaniu na wydziale zamiejscowym w Gdyni.
0
Mgr Anna Pujanek Dietetyk, Leszno
28 poziom zaufania

Witam, po krótkiej przerwie od stosowania retinoidów polecałabym krem z najwyższym filtrem - SPF50+ na okolice twarzy, szyi i dekoltu z uwagi na ryzyko powstania przebarwień po kuracji. Pozdrawiam

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy