Zapytaj lekarza

1 , 0 0 9 , 4 5 0

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Opuchlizna po wstrzyknięciu toksyny botulinowej

jestem po wstrzyknieciu toksyny botulinowej w czoło lwia zmarszczka i kurze łapki po 7 dniach wyszły mi worki pod oczami zabieg mialam o 15.00 o23.00 niestety przewruciłam sie i upadłam uderzajac prawym policzkiem o podłoge prawa strona jest bardziej opuchnieta nie wiem co mam zrobic pobolewa mnie rowniez przy tym glowa
KOBIETA, 35 LAT ponad rok temu

Witam Panią,
worki pod oczami po zabiegu z użyciem toksyny botulinowej zdarzają się u osób z predyspozycją do porannych obrzęków wokół oczu.Obrzęk mógł się nasilić wskutek samego urazu ( jako efekt zapalenia).Dobrze by było gdyby udała się Pani do lekarza,który wykonał zabieg aby ocenił sytuację. Jeżeli powstały obrzęk jest wynikiem tylko działania toksyny nie pozostaje nic innego jak tylko czekać na stopniowe ustępowanie efektu botoxu (4-6 tyg).Bóle głowy mogą być również przejściowym działaniem niepożądanym zabiegu( występuje to rzadko), mogą być skutkiem upadku ale również mogą być wywołane stresem związanym z całą tą sytuacją,
pozdrawiam Katarzyna Mudel

umów wizytę 0

Worki pod oczami są spowodowane nadmiernym zrelaksowaniem mięśnia okrężnego oka. To jedyny mięsień powodujący ruch limfy wokół oczu. Proszę się nie denerwować, efekt worków zniknie po około 3 tygodniach od zrobienia zabiegu. Następnym razem proszę korzystać z usług doświadczonego lekarza medycyny estetycznej. Jeżeli ból głowy po upadku będzie się utrzymywał to trzeba będzie wykonać zdjęcie RTG. Proszę kupić w aptece Borasol, rozcieńczać go 1 porcja Borasol na 2 porcje wody przegotowanej zimnej i robić okłady 2 razy dziennie po 10 min. na wacie lub ligninie na bolącą część twarzy.

umów wizytę 0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety