Zapytaj lekarza

1 , 0 1 5 , 9 4 7

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Osłabienie, spierzchnięte usta, dziwny posmak w buzi a wyniki badań

Witam! Od prawie 4 miesięcy czuję się strasznie osłabiony, z brakiem chęci do czegokolwiek (zupełnie odwrotnie do mojego wcześniejszego stanu). Byłem u kilku lekarzy i w sumie każdy powiedział co innego, od brania witamin po antybiotyki na przeziębienie. Wszystko zaczęło się praktycznie w jeden dzień, kiedy bardzo mocno bolały mnie zatoki na przodzie czoła, a potem już cała głowa. Na drugi dzień czułem się już nie tym samym człowiekiem, co kiedyś. Ból ustąpił 3 miesiące temu. Nie prowadziłem w sumie najzdrowszego trybu życia pod względem odżywiania i sportu, ale wcześniej żadnych objawów nie miałem i byłem pełen energii. Raz po raz pojawiała się chęć nierobienia niczego, ale to chyba normalne. Mam 22 lata. Bardzo proszę o pomoc!

Główne objawy widoczne to: - Bardzo mocno spierzchnięte i wysuszone usta z białym nalotem (skóra nie schodzi z nich, po prostu pojawia się taki biały nalot, tak jakby takie małe skórki na ustach - mocno, bardzo mocno schną). - Czuję także taką jakby wyschniętą skórę na całym ciele i przesuszone włosy. - Osłabienie, praktycznie brak chęci do wstania z łóżka, zrobienia czegokolwiek, jakby nic nie miało sensu. - Czasami taki wewnętrzny strach, lęk, który przemija na jakiś czas i powraca. - Dziwny posmak śliny w ustach, taki jakiś lekki, trudno to opisać. Chyba także brzydki zapach z ust. Jestem po rocznej kuracji przeciwtrądzikowej lekiem Aknenormin 20 mg (wit. A). Kuracja skończyła się 6 miesięcy temu. Wykonałem badanie krwi oraz moczu i kału, które nie wykazały poważniejszych zmian. WYNIKI zaznaczone przez diagnostę: CRP - 5,4, CHOLESTEROL - 121, MCV 79,9, wyniki z dnia 04\10\2011. Kał pasożyty - ujemny, Kał bad. bakt., Enterococcus spp. - pojedyncze, Escherichia coli - pojedyncze, Kał bad. mykol., Candida glabrata - pojedyńcze. Czy mogę mieć czegoś niedobór, co może mieć takie objawy lub może bakterię? Proszę o pilną pomoc, bo z dnia na dzień zaczynam się czuć coraz gorzej.

MĘŻCZYZNA, 22 LAT ponad rok temu
Lek. Karol Kaziród-Wolski
81 poziom zaufania

Witam!

Pańskie objawy są dość nieswoiste, trudno wskazać konkretną przyczynę objawów. Drobne odchylenia w badaniach laboratoryjnych w tej chwili nie są istotne, wyhodowane drobnoustroje są florą saprofityczną organizmu i nie powinny wpływać negatywnie na zdrowie. Warto oznaczyć stężenie TSH, gdyż niektóre objawy mogą sugerować niedoczynność tarczycy. Ogólnie proponuję skonsultować problem z internistą endokrynologiem. W przypadku wykluczenia wszystkich przyczyn somatycznych proponuję skorzystać z pomocy psychiatry w celu wykluczenia depresji. W tej chwili naprawdę nie można powiedzieć nic więcej. Zachęcam do wizyty u endokrynologa. Pozdrawiam serdecznie!

Lekarz w trakcie specjalizacji z kardiologii w Świętokrzyskim Centrum Kardiologii.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety