Mężczyzna , 40 lat

Pęka mi skóra na penisie. Jest też pergaminowa i nieelastyczna na napletku oraz się łuszczy. Pojawiła się też czerwona plamka na żołędziu, poza tym łuszczy mi się skóra w kącikach powiek. Czym mam to leczyć?

Odpowiedź na pytanie znajduje się poniżej.
Lek. Joanna Gładczak 78
Lek. Joanna Gładczak Internista, Tychy 78 poziom zaufania
Zaufany specjalista Umów wizytę
Edytuj odpowiedź

Witam serdecznie!

Zmiany na narządach płciowych wymagają sprawdzenia, mogą bowiem wynikać ze zmian uczuleniowych lub infekcyjnych. Proszę zwrócić uwagę czy zmiany nie nasilają się na przykład po użyciu płynów do higieny intymnej, czy innych środkach czystości. Jeżeli jest Pan aktywny seksualnie zmiany mogą wynikać również z używania prezerwatywy (uczulenie na lateks). Natomiast zmiany mogą mieć również inne pochodzenie - na przykład infekcyjne. Wówczas oprócz leczenia Pana konieczne może być również leczenie Partnerki. Jeżeli chodzi o zmiany na powiekach również mogą mieć pochodzenie alergiczne. Wskazana jest wizyta u dermatologa, nie jest konieczne skierowanie.

Pozdrawiam

 Redakcja abcZdrowie
Redakcja abcZdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Witamy serdecznie!

Zebraliśmy dla ciebie dodatkowe informacje dotyczące tematów poruszanych w pytaniu. Skorzystaj z linków poniżej, aby dowiedzieć się więcej:

  • Dermatologia – Jeśli złość sprawia, że stajesz się blady, wściekłość z kolei powoduje, że twoja twarz oblewa się czerwienią, z powodu zimna zaś siniejesz, to takie zmiany barwy skóry są zasadne i łatwo wytłumaczalne. Gdy jednak ni stąd, ni zowąd na skórze pojawiają się czerwone plamy lub inne zmiany, mogą one być zapowiedzią rozmaitych chorób.
  • Skóra pergaminowa – Skóra pergaminowa (łac. Xeroderma pigmentosum) to groźna choroba skórna uwarunkowana genetycznie. Choroba jest rzadka – szacuje się, że w Stanach Zjednoczonych choruje jedna osoba na 250 000. Podobnie jest w Europie. Liczba chorych jest większa w Japonii – tam na chorobę zapada jedna osoba na 40 000 ludzi.

Nasi lekarze odpowiedzieli też na kilka podobnych pytań innych użytkowników: