Mężczyzna , 26 lat Dzień dobry. Jestem mężczyzną - lat 25. Wydaje mi się że mam zbyt niski poziom testosteronu i wysoki estrogen. Objawia się to niskim libido, słabym zarostem, lekką ginekomastią, chwiejnymi stanami emocjonalnymi i depresją. Próbowałem naturalnych sposobów podwyższenia testosteronu - siłownia, 7-8 godzin snu, zbilansowana dieta, suplementy bogate w cynk i magnez - bez efektów. Czy stosowanie inhibitorów aromatazy i leków typu tamoksifen itp może być rozwiązaniem? Jakie działania podjąć?
Odpowiedź na pytanie znajduje się poniżej.
Zaufany specjalista Umów wizytę
Edytuj odpowiedź

Witam Pana Serdecznie,

Myślę, że powinien Pan przede wszystkim skonsultować swoją opinię z lekarzem endokrynologiem, w ramach NFZ (wtedy potrzebne skierowanie od lekarza pierwszego kontaktu) lub prywatnie.

Życzę Panu, żeby się wyjaśniły wątpliwości,
Irena Mielnik-Madej

 Redakcja abcZdrowie
Redakcja abcZdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Witamy serdecznie!

Zebraliśmy dla ciebie dodatkowe informacje dotyczące tematów poruszanych w pytaniu. Skorzystaj z linków poniżej, aby dowiedzieć się więcej:

  • Depresja – Depresja to zespół zaburzeń psychicznych dotykających nastroju.  Depresja ma kilka grup objawów – obniżenie nastroju, obniżenie tempa działania i myślenia, lęk, a nawet objawy somatyczne. Nie do końca znane są przyczyny powstawania depresji, określa się tylko czynniki, które mogą jej sprzyjać, jak np.
  • Ginekomastia – Ginekomastia to termin określający zwiększenie ilości tkanki gruczołowej sutków u chłopców lub mężczyzn, czego konsekwencją jest ich powiększenie. Może występować w każdym wieku, najczęściej u niemowląt, ale także w okresie dojrzewania lub starzenia. Ginekomastię należy odróżnić od pseudoginekomastii, która jest związana z gromadzeniem się tkanki tłuszczowej w okolicy sutków najczęściej u otyłych mężczyzn.