Zapytaj lekarza

1 , 0 1 0 , 2 4 1

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Pominięcie tabletki antykoncepcyjnej w 3 tygodniu

Witam! Pominęłam 17. tabletkę w 3. tygodniu (biorę tabletki N*** o godz. 21:00), przypomniałam sobie o tym dopiero na drugi dzień o 21 i zażyłam 2 tabletki 17. i 18. na raz. Odbyłam stosunek płciowy ze swoim chłopakiem bez zabezpieczenia na 4 dni przed nieprzyjęciem tabletki i tydzień przed. Dlatego nie zrobiłam 7-dniowej przerwy, tylko od razu przyjęłam następne opakowanie. Od 3. tygodnia w zeszłym opakowaniu pojawiło się plamienie, które trwa nadal, źle się czuję, mam bóle brzucha i nudności (bez wymiotów), bolą mnie piersi, jestem aktualnie przy 13 tabletce. Tabletka zapomniana była 3 tygodnie temu. Czy jest ryzyko zajścia w ciążę? 

KOBIETA, 20 LAT ponad rok temu

Antykoncepcja a PMS

Burza hormonów, napięcie przedmiesiączkowe, nerwy i drażliwość - czyli PMS. Czy tabletki antykoncepcyjne pomagają załagodzić objawy zespołu napięcia przedmiesiączkowego? Odpowiada lekarz ginekolog ? Katarzyna Pietuch.

Witam serdecznie!

Wg Pani zeznań, postąpiła Pani zgodnie z zaleceniami producenta, a zatem ryzyko ciąży jest znikome. Ze względu na miniony czas od wspomnianego zbliżenia może Pani wykonać test ciążowy, który ostatecznie rozwieje wszelkie wątpliwości.
Opisywane plamienie może być jednak spowodowane brakiem 7-dniowej przerwy. U niektórych pacjentek niewykonujących przerwy między blistrami pojawiają się plamienia pod koniec drugiego opakowania. Jeżeli plamienie nie ustąpi, wskazana będzie wizyta u ginekologa.

Pozdrawiam

Lekarz w Samodzielnym Publicznym Szpitalu Klinicznym im. prof. Witolda Orłowskiego w Warszawie.
umów wizytę 0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety