Zapytaj lekarza

1 , 0 2 5 , 0 6 5

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Pomylenie okresu z plamieniem a tabletki antykoncepcyjne

Witam! Lekarz ginekolog przepisał mi pierwszą w życiu paczkę tabletek antykoncepcyjnych. Tabletki miałam zacząć brać, w pierwszym dniu okresu. Niestety pomyliłam okres z plamieniem i od 4 dni biorę tabletki. Nie mam okresu, czuje lekki ból brzucha. Czy antykoncepcja teraz w ogóle zadziała? Czy okres pojawi się dopiero po zakończeniu tej paczki tabletek?
KOBIETA, 20 LAT ponad rok temu

Antykoncepcja a PMS

Burza hormonów, napięcie przedmiesiączkowe, nerwy i drażliwość - czyli PMS. Czy tabletki antykoncepcyjne pomagają załagodzić objawy zespołu napięcia przedmiesiączkowego? Odpowiada lekarz ginekolog ? Katarzyna Pietuch.

Lek. Krzysztof Szmyt
79 poziom zaufania

Witam, Szanowna Pani, pierwszą tabletkę powinno się przyjąć pierwszego dnia miesiączki, wówczas antykoncepcja działają od początku jej stosowania i nie ma konieczności stosowania dodatkowego zabezpieczenia. Jeśli pierwszą tabletkę przyjmie się pomiędzy 2 a 5 dniem cyklu konieczne jest dodatkowe zabezpieczenie przez kolejnych 7 dni. Jeśli przyjęła Pani pierwszą tabletkę później to nie można absolutnie zagwarantować skuteczności antykoncepcji. Może Pani kontynuować przyjmowanie tabletek z dodatkowym zabezpieczeniem lub poczekać do pierwszego dnia miesiączki i wówczas rozpocząć przyjmowanie tabletek.Pozdrawiam

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy